۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۰۰۸۵۹
آیت الله سلیمانی در جمع طلاب کاشان:

روحانیت فراجناحی و فراحزبی است/ چتری برای همه باشیم

روحانیت فراجناحی و فراحزبی است/ چتری برای همه باشیم
امام جمعه کاشان تأکید کرد که روحانیت برای مردم، پدر است و یک پدر باید برای تمام فرزندان پدری کند؛ نه اینکه برای یک فرزند، پدر باشد و برای دیگری نباشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سلیمانی در جلسه طلاب و فضلای کاشان که در حسینیه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار از جایگاه بالایی برخوردار است که این شأن و مقام بر کسی مشخص نیست و ایشان اسوه برای فرزندان خود بودند.

وی ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) آغازگر یک جهاد بی نظیر تاریخ انسانیت در عرصه مقاتله با تأویل بوده است و با این جنگ توانست اسلام ناب را پاسداری نماید؛ به گونه ای که اگر بعد از 1400 سال حد اصیل اسلام ناب در جامعه با همه شدت و ضعفش چنان می درخشد که امروز دنیا می بیند اسلام با غیرت و قدرت و عزت وجود دارد، حاصل جهاد آن بانوی باکرامت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: منطقه کاشان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است؛ به نحوی که آران و بیدگل در پیشتازی تفکر اسلام ناب، افتخار دارد و در میزبانی از خاندان اهل بیت(ع) طعنه به شهر مقدس قم می زند.

امام جمعه کاشان بیان داشت: معصوم زادگان در ایران اسلامی فراوان وجود دارند؛ اما عزیز مدعو که به این دیار سفر کرده باشد و مردم مفتخر به حضورش باشند، آران و بیدگل بوده است.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: امروز منطقه کاشان دارای سرمایه های بی بدیلی همچون آیت الله یثربی، آیت الله امامی کاشانی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و ... است که مایه افتخار می باشند.

وی ابراز داشت: روحانیت، فراجناحی، فراحزبی و فراگروهی است و چتر برای همگان می باشد؛ روحانیت برای مردم، پدر است و یک پدر باید برای تمام فرزندان پدری کند؛ نه اینکه برای یک فرزند، پدر باشد و برای دیگری نباشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: توقع از روحانیت این است که انسجام بالایی داشته و در کنار هم باشند تا بتوانیم خلق عظیم قرآنی را در مواجهه با هم داشته باشیم.

امام جمعه کاشان بیان داشت: حوزه محل صف کشی نیست؛ بلکه محلی است که همه باید در کنار هم باشند؛ همانند صدر اسلام که مهاجر و انصار در کنار هم و بلکه به صورت مواسات مؤمنانه بی نظیر باهم بوده اند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی، نماینده طلاب و فضلای کاشان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از فعالیت هایی که در طول این مدت تلاش کردیم در خدمت طلاب باشیم، توزیع بسته های معیشتی در ایام کرونا بوده است تا بتوانیم کمی از مشکلات موجود بکاهیم.

وی اظهار داشت: در موضوع وام دهی به طلاب نیز در حد توان تلاش کردیم وام هایی را خدمت طلاب داشته باشیم.

نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: با توجه به منویات رهبر انقلاب که حوزه باید انقلابی بماند، مجمع نمایندگان طلاب تلاش خود را داشته تا حوزه همچنان انقلابی بماند و در این راستا تلاش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی خاطرنشان ساخت: دفاع از طلاب و فضلا یکی از برنامه های ما بوده که در جلسه با آیت الله رئیسی در قم نیز به این مسئله پرداخته و مشکلات موجود طلاب را بیان کرده ایم.

حجت الاسلام قرائتی، نماینده طلاب و فضلای کاشان نیز به ارائه سخن پرداخت و گفت: در ایام کرونا تلاش های بسیاری انجام شد تا بتوانیم جلساتی را با حضور طلاب برگزار کنیم؛ اما مشکلات موجود اجازه برگزاری جلسات را نمی داد.

وی اظهار داشت: در ایام کرونا قریب به یک میلیارد تومان از سوی خیرین جمع آوری شد تا بتوانیم بسته های معیشتی را برای طلاب داشته باشیم.

نماینده طلاب و فضلای کاشان ابراز داشت: برای وصل شهریه طلاب نیز تلاش های مناسبی انجام شد تا شهریه عزیزان متصل شود.

حجت الاسلام قرائتی خاطرنشان ساخت: نمایندگی طلاب، محلی برای خدمت ما به طلاب و فضلاست و در این فضا به دنبال رسیدن به جایگاهی نبودیم.

ارسال نظرات