۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۰۰۸۹۱

نقل‌قول قالیباف از رهبر انقلاب درباره آسیب‌های اجتماعی

نقل‌قول قالیباف از رهبر انقلاب درباره آسیب‌های اجتماعی
رییس مجلس گفت: در جلسه‌ای که در محضر رهبر انقلاب در رابطه با آسیب‌های اجتماعی داشتیم، ایشان به ما گفتند که ۲۰ سال نسبت به موضوع زنان و آسیب‌های اجتماعی غفلت کرده‌ایم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت و بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده که با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده انجام شد، محمدباقر قالیباف رییس مجلس در جمع‌بندی مطالب مطرح شده اظهار داشت: امروز موضوع زنان و خانواده مستقیما بر روی پویایی و پیشرفت کشور تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه، توجه به خانواده از اولویت‌های جدی کشور است، به نقل یکی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که در محضر رهبر انقلاب در رابطه با آسیب‌های اجتماعی داشتیم، ایشان به مسئولان فرمودند ۲۰ سال نسبت به موضوع زنان و آسیب‌های اجتماعی غفلت و کوتاهی کرده‌ایم.

رییس مجلس تصریح کرد: بخشی از این غفلت و کوتاهی در واقع متوجه یکایک ما در دولت و مجلس است. ما امروز قریب به 5 میلیون نفر زن سرپرست خانوار داریم و 52 درصد اینها فاقد بیمه و مستمری هستند، 38 درصد آنها جزء 3 دهک پایین جامعه و 19 درصد آنها نیز تحت هیچ پوشش حمایتی نیستند.

قالیباف گفت: در این شرایط اقتصادی امروز که خانواده‌هایی که مرد و زن خانه هردو شاغلند و در مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زنند، یک زن سرپرست خانوار چه وضعیتی دارد؟ همه ما در دولت و مجلس باید دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم.

ارسال نظرات