۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۰۰۷۱۲
حجت الاسلام نقدعلی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

رئیسی و جبران ضعف های دیپلماسی دولت روحانی

رئیسی و جبران ضعف های دیپلماسی دولت روحانی
نماینده مجلس ضعف دیپلماسی دولت قبل در برقراری ارتباط با همسایگان را مشهود دانست و گفت: انتقادها از سفر رییس جمهور به روسیه حاصل غرض ورزی و ندیدن واقعیت های موجود است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردهای سفر رییس جمهور به کشور روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین پرداخت و گفت: ضعف دیپلماسی دولت قبل در برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و دولت هایی که اهل عناد و دشمنی با نظام اسلامی ایران نبودند، مشهود بود.

وی با اشاره به اینکه سفر رییس جمهور به کشور روسیه دستاوردهای ارزنده ای برای کشور ایران دربر داشت، اظهار کرد: در این سفر قرار شد که پول ملی دو کشور مبنای تبادلات اقتصادی قرار گیرد که این مساله گام مثبتی برای شکستن هیمنه دلار در مبادلات اقتصادی و تجاری است.

نقش دیپلماسی فعال در بهبود وضعیت اقتصادی کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه بر تصویب افزایش تبادلات تجاری به ۱۰ میلیارد دلار تاکید شد که این قرارداد گام مثبتی در کم اثرشدن تحریم های ظالمانه دارد.

وی با بیان اینکه  قطعا با داشتن دیپلماسی قوی و برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و به ویژه کشور استراتژیک روسیه می توان اوضاع اقتصادی کشور را بهبود بخشید، افزود: در این سفر زمینه توافق برای قرارداد بیست ساله میان ایران و روسیه فراهم شد که می تواند چارچوب های اقتصادی مناسبی را برای کشور فراهم کند.

نماز در کاخ کرملین، جلوه ای از دینداری و عظمت اسلام

حجت الاسلام نقدعلی با تجلیل از اقامه نماز آیت الله رئیسی در کاخ کرملین روسیه، گفت: در جایی که مهد مبارزه با دین و دینداری بوده، آیت الله رئیسی جلوه ای از دینداری را به نمایش گذاشت که این حرکت ایشان در جهان اسلام بازتاب های مناسب و تاثیر گذاری داشته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از انقلاب اسلامی اعتلای کلمه الله و ترویج آموزه های آسمانی به تمام جهان بوده و رییس جمهور با اقامه نماز در کاخ کرملین جلوه ای از دینداری و عظمت جهان اسلام را نشان داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی در داخل برخلاف استقبال جهان اسلام از اقامه نماز در کاخ کرملین، توئیت ها و مطالبی علیه این عمل و دستاوردهای سفر رییس جمهور به کشور روسیه نوشتند که این گونه اظهارات آنها حاصل ندیدن واقعیت های موجود و بیماری دل آنها است.

حجت الاسلام نقدعلی با انتقاد از ضعف عملکرد دولت روحانی در عرصه دیپلماسی کشور، گفت: متأسفانه دولتمردان قبل مسائل معیشتی مردم و اقتصاد کشور را به برجام گره زدند، از این رو آنها نسبت به ارتباط با کشورهای همسایه غفلت ورزیدند و اوضاع بد اقتصادی را برای کشور رقم زدند.

رییس جمهور جهادی

وی با تجلیل از حرکت جهادی رییس جمهور از سرکشی به مناطق سیل زده، ابراز داشت: آیت‌الله رئیسی بلافاصله پس از بازگشت از روسیه، از مناطق سیل‌زده جنوب کرمان بازدید کرد که این عمل ایشان نشان دهنده عزم و تلاش دولت جهادی آیت الله رئیسی در خدمت رسانی به مردم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفرهای خارجی دولتمردان با جلسات پر فراز و نشیب و بسیار خسته کننده ای همراه است که دولتمردان قبل بعد از این گونه سفرها به چندین روز استراحت می پرداختند، اما حرکت جهادی آیت الله رئیسی در سرکشی از مناطق سیل زده، آن هم بلافاصله پس از بازگشت از روسیه حرکتی شایسته و قابل تقدیر است.

ارسال نظرات