۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۰۰۹۷۴
حجت الاسلام نقدعلی:

احیای زاینده رود باید در بودجه ردیف مستقل داشته باشد

احیای زاینده رود باید در بودجه ردیف مستقل داشته باشد
نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به نقاط قوت دولت سیزدهم گفت: احیای زاینده رود باید در بودجه ردیف مستقل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، عنوان کرد: یکی از حقوقی که امیرالمونین(ع) به عنوان مردم به گردن حقوق حاکمیت عنوان کردند، حق به تمام و کمال دادن حقوق مالی و حق هر شخص از بیت المال است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به نقاط قوت دولت سیزدهم، خطاب به رئیس جمهور گفت: برخی از نقاط قوت مثل دیپلماسی فعال در عرصه اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه و قراردادهای بر زمین مانده با چین و روسیه که امیدواریم منجر به گشایش‌های اقتصادی شود.

وی، بالابردن ذخایر احتیاطی که در پایان دولت گذشته به کمترین میزان خود، رسیده بود را یکی دیگر از نقاط قوت دولت سیزدهم برشمرد و افزود: امروز در ذخایر استراتژیک در وضعیت مطلوب به سر می‌بریم.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: سفرهای استانی و رسیدگی مستقیم به مشکلات مردم به نحوی که حتی بعد از برگشت از مسکو بلافاصله به مناطق سیل زده سرکشی می‌شود هم یکی دیگر از نقاط قوت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اما جناب آقای رئیسی هنوز در برخی از مناصب، مسببان وضع موجود هنوز در مسئولیت به سر می‌‎برند. در مصاحبه تلویزیونی شب گذشته نیز به این موضوع اشاره شد و انتظار داریم در این زمینه دستورات عاجل صادر شود.

وی اضافه کرد: وضع بهداشت و درمان نیاز به تقویت دارد، از محل یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده در بودجه 1400 که رقمی معادل 12 هزار میلیارد تومان می‌شود، تنها حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان تخصیص داده شده که از این میان هم 400 میلیارد تومان صرف واکسیناسیون شده است. این موضوع باید پیگیری شود تا در بودجه سال آینده روی زمین نماند.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه مردم هنوز در بحث بورس گلایه‌مندی‌های بسیاری دارند، تصریح کرد: مردم می‌خواهند بدانند کسانی که در قضیه بورس این همه ثروتشان را به تاراج بردند، چرا محاکمه نمی‎شوند و چرا این وضعیت به سامانی نمی‌‎رسد.

وی در ادامه نطق خود به برخی مسائل حوزه انتخابیه پرداخت و گفت: هوای اصفهان، مناسب نیست. شورای عالی امنیت ملی سوخت مازوت را برای نیروگاه اصفهان الزامی کرده است اما اصفهان توان پذیرش این همه ذرات معلق را ندارد، باید در این تصمیم تجدید نظر شود و نمایندگان اصفهان پیگیر این موضوع هستند.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه  داد: به مردم شریف خمینی شهر درود و سلام می‌فرستادم که یکی از مطالبات جدی مردم فرمانداری ویژه است که برخی از شهرستان‌ها با وجود شرایط مساوی برخوردار شدند و امروز فرمانداری ویژه و فرمانداری مستقل شهر دورچه جز مطالبات ما است.

نماینده مردم خمینی شهر افزود: در خمینی شهر طرح مسکن فاقد زمین است و همکاری دستگاه‌ها برای تأمین زمین را خواستارم. مردم همچنین خواستار درمانگاه دوم تأمین اجتماعی هستند با 380 هزار جمعیت امروز وضعیت تأمین اجتماعی در حوزه انتخابیه‌ام مناسب نیست.

وی یادآور شد: برخی از پروژه‌‎ها سالیان سال است که زمین مانده است، برای نمونه پل شهر صنعتی، پل حسین آباد و برخی از مسائل بهداشتی مثل تأمین MRI و سیتی اسکن همچنان روی زمین مانده‌اند . ساختمان ثبت اسناد و املاک نیز وضعیت مناسبی ندارد.

حجت الاسلام نقدعلی در پایان یادآور شد: قرار بود برای احیای زاینده رود یک ردیف مستقل در بودجه در نظر گرفته شود، هر چند برخی از ردیف‌ها پیرامون پروژه‌های آبی در نظر گرفته شده اما با عنوان احیای زاینده رود همانند احیای دریاچه ارومیه تقاضامندیم از کمیسیون تلفیق اقدامی صورت گیرد. دولت آقای رئیسی در زمینه احیای منابع آبی استان اصفهان تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کرده اما منتظر اجرایی شدن آن هستیم تا مردم استانی که حامی نظام، انقلاب و ولایت هستند با خرسندی و خوشنودی مثل گذشته پشت سر رهبر معظم انقلاب باشند.

ارسال نظرات