۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۷۰۱۰۳۴

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه(اشراق) برگزار شد

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه(اشراق) برگزار شد
اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) با حضور اهالی شعر و ادب در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و اهالی شعر و ادب  و با اجرای نجم الدین شریعتی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی با اشاره به وجهه هنری حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه امروز ما نسبت به دهه های گذشته از ویژگی های خاصی برخوردار شده است که یکی از آن ویژگی های وجهه هنری آن بخصوص در زمینه شعر حوزوی و آیینی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: شعر معطوف به آلام و عینیت جامعه و شعری که از بطن قرآن و روایات برخواسته است، اگر به سراغ جامعه برود می تواند منادی ارتقاء سطح فرهنگی جامعه شود.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی رئیس معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اظهار داشت: در این دوره رشته های جدیدی را نسبت به دوره قبل آغاز کرده ایم و از حیث محتوایی و تعدا شرکت کنندگان نیز با رشد و ارتقا روبه رو هستیم.

استاد مجاهدی شاعر آیینی نیز با اشاره به شعر حوزویان ابراز کرد: شعر حوزه در چند سال اخیر رشد کَمی نچندان زیاد و کیفی زیادی داشته است، شعر حوزه باید از تراز مشخصی برخوردار باشد و هرکجا که خوانده می شود از عطر و بوی آن حوزوی بودنش مشخص شود.

پ/اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) برگزار شد

حجت الاسلام مهدی خان محمدی نیز اشعار خود را برای حاضرین در جلسه قرائت کرد.

آنچه من می خواستم در ورد و جادوها نبود

در ریاضت های مرتاضان و هندوها نبود

آسمان می خواستم هامان فرعونی شدم

دیرفهیمدم خدا در برج و باروها نبود

مجلس صوفی کجا و باده صافی کجا

گوش کردم حرفی از او بین هو هوها نبود

هرچه گشتم در دکان کاسبان عافیت

عدل در بالا و پایین ترازوها نبود

در شب تاریک هر سویی که رفتم گمشدم

جزعلی راهی به سوی آن فراسوها نبود 

خبرنگار: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات