۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۰۱۱۳۲

آقای وزیر؛ جایگاه معلمان این نیست!

آقای وزیر؛ جایگاه معلمان این نیست!
وجود ۸۵۰ کانون فرهنگی، ۳۲۵ انجمن علمی، ۲۵۰ نشریه و ۳۴ تشکل سیاسی در کنار ظرفیت تشکل انقلابی بسیج دانشجویی، ظرفیت بسیار مهمی است که رسالت تربیت محوری دانشگاه فرهنگیان را برای تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی پیش از پیش یاداور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از نشست فرمایشی و بی نتیجه ی جناب وزیر با یکی از پردیس های دانشگاه فرهنگیان و روخوانی متن های از پیش تعیین شده توسط دانشجومعلمان، این باردر استان کرمان اتفاق مشابهی رقم خورد. با حضور آقای وزیر در این استان شاهد جلسات شبه نمایشی و پشت درهای بسته با نمایندگانی گزینشی از بدنه آموزش و پرورش و دانشجویان بودیم؛ این مسئله به خوبی نشان داد که درک درستی از جایگاه و شان، رسالت آرمانخواهی، عدالت طلبی و تصمیم سازی دانشجویان در اقای نوری وجود ندارد.

ارزش و اهمیت دانشجو و تشکل‌های دانشجویی در نوآوری، ارتقا و تحول آفرینی عناصر و مولفه های جامعه بر کسی پوشیده نیست. همین تشکل ها هستند که می‌ توانند با روحیه دغدغه‌ مندی و بصیرت جوی خود در مسیر اصلاح یا تغییر مولفه های بنیادین گام بردارند و پیشران حرکت‌ های جهادی باشند. کما اینکه در ماه‌ های اخیر نیز شاهد نقش آفرینی موثر تشکل‌ های دانشجویی در زمینه حرکت های اجتماعی بوده ایم.

علاوه بر این وجود ۸۵۰ کانون فرهنگی، ۳۲۵ انجمن علمی، ۲۵۰ نشریه و ۳۴ تشکل سیاسی در کنار ظرفیت تشکل انقلابی بسیج دانشجویی، ظرفیت بسیار مهمی است که رسالت تربیت محوری دانشگاه فرهنگیان را برای تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی پیش از پیش یاداور میشود. جالب این است که این آمار و ارقام پس از وزارت ایشان توسط هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان اعلام گردیده است. در این میان، متاسفانه با وجود این که وزیر محترم آموزش و پرورش بیش از یک ماه است که به عنوان وزیر اصلح این وزارتخانه رای اعتماد گرفته و برگزیده شده‌ اند، تاکنون نه تنها دعوتی را در جهت شنیدن دغدغه‌ ها و انتظارات دانشجو معلمان را نپذیرفته‌اند بلکه قشر دانشجومعلم را نان خور اضافی خانواده تعلیم و تربیت خطاب میکنند.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود بارها به اهمیت نقش معلم و آمادگی های او در مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده اشاره کرده و می فرمایند: ( به مسئولان تأکید می‌کنیم دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده‌ی معلم است و اهمیت فراوانی دارد، جدی بگیرند و هر چه می‌توانند برای آن سرمایه‌گذاری کنند) این سخن، به معنای نقش موثر دانشجو معلمان و تربیت معلم می باشد که به نظر نمیرسد آقای نوری به آن باور داشته باشند. حال که ایشان به مشکلات موجود در این دانشگاه آگاهند پیشنهاد میشود به جای کمرهمت بستن به نادیده گرفتن ، توهین و زخم زبان زدن به دانشجومعلمان ،برنامه ریزی برای حل مشکلات و موانع موجود جهت تعالی بخشی به این دانشگاه را در دستورکارهای فوری خود قرار دهند.

آقای وزیر باید بدانند که دانشجو معلمان، همان معلمان آینده و افسران پیشرفت کشور، به دنبال ارتقای نظام تربیت حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ تعامل مستمر با مدارس و نهادهای علمی و پژوهشی که در سند تحول نیز به آن تاکید شده است، هستند و در عین حال که مصر و جدی پیگیر بهبود ساختار و وضعیت نظام آموزش و پرورش بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین هستند انتظار شنیدن جملاتی همچون «چرا باید با شما جلسه بگذارم. شما دو سال است که تعطیلید!» را نیرندارند بلکه مشتاق اند تا کمک کار شما در حل مسائل مختلف باشند.

ایشان باید بدانند دانشجو معلمان پایه ریز تمدن و پیشرفت سرمایه انسانی کشور هستند و با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری که میفرمایند (افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند)، مشاهده این چنین اقدامات و صحبت هایی باعث آزردگی خاطر دانشجویان بالاخص دانشجومعلمان میشود. امید است زین پس جناب وزیر به جای نادیده گرفتن دانشجویان و تشکل های دانشجویی ظرفیت آنان را ارج نهاده و با اقدامات خود بیش ازین زمینه ی بی اعتمادی جامعه ی دانشجومعلمان به خود را فراهم نکنند.

 

 

حدیث پوریان - معاونت مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی ارومیه

ارسال نظرات