۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۰۱۲۲۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه عنوان کرد؛

نقش «قلم» در کنشگری افراد و ملت ها

نقش «قلم» در کنشگری افراد و ملت ها
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: افراد با قلم می توانند جامعه را بخواب ببرند و یا جامعه ای را از خواب بیدار کنند، ملتی می تواند با قلم عزیز شود یا با همان قلم دچار ذلت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی امروز در کارگاه بصیرتی فرهنگیان شهرستان جوانرود اظهار داشت: خداوند قسم به قلم می خورد و این نشان دهند اهمیت قلم و علم وآموزش را می رساند و خداوند تبارک وتعالی جویندگان علم، علما، اهل تدبیر، اهل حکمت وآموزش و تربیت را می ستاید.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: نقش قلم برای شما فرهنگیان عزیز  از نقش زبان و نقش شمشیر، از نقش درهم و دینار ، از نقش دنیا شهرت اولاد بالاتر است و آن کاری که قلم می کند هیچ وقت خطابه نمی تواند انجام بدهد زیرا کاری که قلم می کند جهانی می شود و ثبت می شود آثاری که تا بحال برای ما مانده، کار قلم بدستان بوده است.

ماموستا مرادی ادامه داد: معلم و قلم تجربه قرن های گذشته را به ما منتقل می کند، فرهنگ را رشد می دهد افراد با قلم خود می توانند جامعه را بخواب ببرند و یا جامعه ای را از خواب بیدار کنند، ملتی می تواند با قلم عزیز شود ویا با همان قلم دچار ذلت شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان کرد: قسم خوردن به قلم نشانه فرهنگ وتمدن شریعت اسلام است و تکیه برقلم تکیه بر سند است و افتخاری است برای قلم به دستان به ویژه جامعه فرهنگی و عزیزان آموزش وپرورش معلم، مربی، اساتید دانشگاه و شغل معلمی، شغلی مبارک و کاری خدایی است، پس جایگاه معلم جایگاه خیلی بلندی است.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: جایگاه تاثیرگذار مدرسه، معلم و تربیت صحیح دانش آموز یک کشور را آباد می کند و جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهد، آموزگار بودن افتخاری است که خداوند به شما اعطا کرده بنابراین اگر خانواده ها و مدارس نقش خود را به خوبی انجام دهند، جامعه ای سالم و پیشرفته خواهیم داشت./1400/پ210/

ارسال نظرات