۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۰۱۲۳۳
دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق:

اتهامات علیه مقاومت در خصوص حمله به تأسیسات غیرنظامی مردود است

اتهامات علیه مقاومت در خصوص حمله به تأسیسات غیرنظامی مردود است
الخزعلی با بیان اینکه اتهامات علیه مقاومت در خصوص حمله به تأسیسات غیرنظامی مردود است، گفت: سناریویی در جریان است که با تکیه بر آن برخی می‌خواهند معادلات را برهم بزنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا،  «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به حمله راکتی به فرودگاه بغداد که طوی روز گذشته (پنجشنبه) انجام شد، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه اتهامات علیه مقاومت در خصوص حمله به تأسیسات غیرنظامی مردود است، گفت: سناریویی در جریان است که با تکیه بر آن برخی می‌خواهند معادلات را برهم بزنند.

الخزعلی عنوان کرد: همه احزاب و جریان‌های سیاسی در عراق اتفاق نظر دارند که هرگونه حمله به تأسیسات غیرنظامی و فرودگاه‌ها مردود است. متأسفانه برخی شخصیت‌های سیاسی و نیز شماری از رسانه‌های عراق تلاش دارند تا از حمله راکتی به فرودگاه بغداد برای اتهام زنی به مقاومت سو استفاده کنند.

وی همچنین در ادامه اظهاراتش در این زمینه از احزاب و شخصیت‌های سیاسی عراق خواست که در خصوص حضور نظامی آمریکا و ترکیه و نقض حاکمیت عراق از سوی این دو کشور، مواضع واحدی اتخاذ کنند.

برخی شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌های عراقی پروژه با سو استفاده از حمله راکتی به فرودگاه بغداد، پروژه «متهم سازی مقاومت» را در پیش گرفته اندپیش از این نیزابو علی العسکری مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب الله عراق در واکنش به حمله راکتی به فرودگاه بغداد گفته بود: سیاست زیر و رو کشی و دغل بازی و هدف گیری فرودگاه بغداد نتیجه‌ای نخواهد داشت.

او در ادامه گفت: مقامات دستگاه امنیتی عراق و حشد شعبی باید مجریان این اقدام و عواملی که در ورای آن قرار دارند را مورد پیگرد قرار دهند. العسکری افزود: اقدامات این چنینی علیه دستگاه امنیتی از سوی برخی خائنان و مقامات بالادستی در دولت حمایت می‌شود.

در همین حال، محمود الربیعی سخنگوی فراکسیون صادقون نیز عنوان کرد: هدف قرار دادن فرودگاه بغداد و قبل از آن حمله به منطقه سبز و اطراف آن، نمایش حمله به محل تولد و دفتر حزبی محمد الحلبوسی و پیش از آن بازی حمله به خانه مصطفی الکاظمی، همه حلقه‌هایی است که از سوی یک گروه کثیف با هدف به آتش کشیدن عراق و متهم کردن حشد شعبی و مقاومت دنبال می‌شود.

وی در ادامه افزود: این بازی کاملاً آشکار است و به رغم تبلیغات مسموم رسانه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس، عراقی‌ها فریب آن را نخواهند خورد. روز گذشته هم مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق گفته بود: کسانی که پشت پرده حمله به فرودگاه بین المللی بغداد ایستاده اند، خواهان ثبات و آرامش برای عراق نیستند. سران احزاب و گروه‌های سیاسی حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کنند.

الکاظمی همچنین گفت: از کشورهای دوست تقاضا دارم تا به دنبال حادثه حمله راکتی به فرودگاه بغداد، محدودیتی برای پروازهای خود به عراق و نیز فعالیت‌های هواپیماهای خطوط هوایی عراق در کشورهایشان، ایجاد نکنند.

گفتنی است، منابع رسانه‌ای دیروز جمعه از حمله راکتی به فرودگاه «بغداد» خبر دادند. گفته شد که این فرودگاه با ۶ راکت هدف حمله قرار گرفته است. در همین راستا، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای جزئیات حمله راکتی به فرودگاه بین المللی بغداد را منتشر کرد.

در بیانیه رسمی این واحد عنوان شد که ۶ راکت کاتیوشا به سمت فرودگاه بین المللی بغداد شلیک شد که به مکان انتظار هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی العراقیه اصابت کرد و به ۲ هواپیمای مسافربری آسیب زد.

در بیانیه مذکور همچنین تصریح شد: این اقدام موجب تضعیف تلاش‌های دولت عراق در بازیابی نقش منطقه‌ای عراق و کارشکنی در تلاش‌های شرکت هواپیمایی العراقیه برای بازیابی جایگاه خود در سطح بین المللی و رفع محدودیت‌ها از آنها می‌شود.

در این بیانیه تأکید شد که به محض رخ دادن حادثه، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی وارد عمل شدند و ۳ راکت را در سکوی شلیک آنها در نزدیکی منطقه ابوغریب پیدا کرده و از کار انداختند. این بیانیه افزود: نیروهای امنیتی به سرنخ‌های مهمی درباره عاملان این اقدام دست یافته اند و اقدامات قانونی لازم را درباره آنان انجام خواهند داد./۹۸۸/

ارسال نظرات