۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۰۱۳۰۴

مصرف کنندگان گوشت بیشتر از گیاه خواران در معرض ام اس هستند

مصرف کنندگان گوشت بیشتر از گیاه خواران در معرض ام اس هستند
نتایج یک بررسی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، در حال حاضر مصرف گوشت قرمز با ابتلا به بیماری ام اس مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، در حال حاضر خوردن گوشت با بیماری ام اس مرتبط است.

دانشمندان رژیم غذایی و باکتری‌های روده ۲۵ فرد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس را مطالعه کردند؛ مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری ام‌اس یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی در جهان است. این بیماری بیش از یک میلیون نفر را در آمریکا و بیش از ۲.۱ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و بین زنان دو تا سه برابر شایع‌تر از مردان است.

مطالعه ایالات متحده جدیدترین تحقیق علمی در مورد نقش گوشت بر سلامت ما است و نتایج آن نشان داد، افرادی که گوشت مصرف می‌کنند ممکن است بیشتر از گیاهخواران در معرض خطر ابتلا به ام اس باشند.

دانشمندان ارتباط بالقوه ای بین خوردن گوشت و ابتلا به این بیماری پیدا کردند و این یافته‌ها، نتایج به دست آمده از پژوهش‌های قبلی که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ام اس مصرف گوشت را توصیه می‌کرد، نقض می‌کند.

محققان تغییرات باکتریایی در روده را که ارتباط نزدیکی با سیستم ایمنی بدن دارد با بیماری خود ایمنی مرتبط می‌دانند. این تغییرات مرتبط با مصرف گوشت، ممکن است باعث ایجاد یک واکنش زنجیره‌ای شود که می‌تواند به این وضعیت کمک کند یا آن را بدتر کند.

ام اس یک بیماری غیر قابل درمان است که در آن سیستم ایمنی به اشتباه باعث آسیب عصبی به مغز و نخاع می‌شود.

محققان آمریکایی با انتشار یافته‌های خود در مجله «EBioMedicine» گفتند، در آینده می‌خواهند تحقیقات خود را به گونه‌ای گسترش دهند که افراد بیشتری را شامل شود، به‌ویژه آنهایی که اشکال شدیدتر ام‌اس دارند.

ارسال نظرات