۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۰۱۳۴۹

تخلف دو پرستار آمریکایی با صدور کارت جعلی واکسن کرونا

تخلف دو پرستار آمریکایی با صدور کارت جعلی واکسن کرونا
دو پرستار آمریکایی در "لانگ آیلند" نیویورک به صدور کارت های جعلی واکسن کرونا و کسب درآمد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری از این راه متهم شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، "جولی دوونو" یک پرستار و صاحب مرکز درمانی بیماری کودکان "وایلد چایلد" در شهرک امیتی ویل ایالت نیویورک به جعل اسناد و ارائه مدارک جعلی برای تشکیل پرونده متهم شده است.

"ماریسا اورارو" کارمند وی نیز که یک پرستار بوده، به جعل اسناد متهم شده است.

این دو فرد  پس از صدور کارت جعلی واکسن برای یک مامور مخفی پلیس بازداشت شده اند. آنها برای صدور هر کارت ۲۲۰ دلار برای بزرگسالان و ۸۵ دلار برای کودکان هزینه دریافت می‌کردند. همچنین در پایگاه داده واکسن شهر نیویورک اطلاعات نادرست وارد می‌کردند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، رادنی هریسون، کمیسر پلیس سافولک کانتی گفت: به عنوان پرستار، این دو فرد باید اهمیت کارت‌های واکسیناسیون قانونی را درک کنند، زیرا همه ما برای محافظت از سلامت عموم مردم تلاش می‌کنیم.

مقامات پلیس  ۹۰۰ هزار دلار پول نقد و یک دفترچه حساب پس انداز از خانه دوونو کشف و ضبط  کردند که سود غیر قانونی بیش از یک و نیم میلیون دلاری او را نشان می دهد.

اقدام این دو پرستار در حالی است که بر اثر شیوع گسترده سویه اومیکرون ویروس کرونا، آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ از اوایل ژانویه تاکنون روند صعودی داشته و هنوز برخی آمریکایی‌ها در برابر واکسینه شدن مقاومت می‌کنند.

زیر سویه جدید اومیکرون موسوم به «بی ای ۲/BA۲» نیز که  یک و نیم برابر بیشتر از سویه اولیه اومیکرون سرایت پذیر است، در تقریبا نیمی از ایالت های آمریکا شیوع یافته است.

تقریبا نیمی از ایالت های آمریکا شیوع زیرسویه «بی ای ۲» را تایید کرده اند و تا روز جمعه شمار مبتلایان به این زیرسویه اومیکرون به ۱۲۷ نفر افزایش یافته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده است که هر چند «بی ای ۲» سهم خود را در فشار اولیه ناشی از شیوع سویه اولیه اومیکرون در برخی از کشورها افزایش داده است،  این زیرسویه هنوز در سطح پایین تری در آمریکا در حال گردش است.

ارسال نظرات