۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۷۰۱۳۹۴
مدیر حوزه علمیه استان تهران خبر داد؛

تدوین برنامه ۵ ساله مدارس علمیه تهران

تدوین برنامه ۵ ساله مدارس علمیه تهران
حجت الاسلام رحیمی صادق از آغاز مراحل تدوین برنامه ۵ ساله مدارس استان و تاسیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه تهران در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمدهادی رحیمی صادق، در اجلاسیه مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه تهران با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت ایام الله دهه فجر، ابراز کرد: در حوزه علمیه تهران به کمک مدیران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه ۵ ساله مدارس علمیه را آغاز خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به نکاتی مدیریتی از دیدگاه قرآن و روایات، بیان کرد: از نگاه قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام یکی از ملاک‌های ارزشمندی تلاش‌ها، احسن بودن آن است و به طور کلی آموزه‌های قرآنی و روایی سعی دارد ما را به سمت امور کیفی هدایت کند نه امور کمی، لذا در چند جا عبارت «أَحْسَنُ عَمَلًا» را در قرآن می‌بینیم. بهترین شیوه مدیریت نیز همین اساس است.

حجت الاسلام  رحیمی صادق اظهار کرد: گاهی وقت زیادی برای امور اجرایی می‌گذاریم، ولی شاهد نتیجه کمی هستیم، شاید دلیل آن رعایت نکردن همین ملاک «أَحْسَنُ عَمَلًا» باشد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تدوین برنامه ۵ ساله مدارس خبر دیگری بود که حجت الاسلام  رحیمی صادق آن را اعلام کرد و با بیان این که برنامه ما باید رفتن به سمت نگاه و کارِ برنامه‌ای باشد، گفت: با حکم و رهنمود جدید رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهاد تبیین و بصیرت آفرینی» وظیفه حوزه علمیه سنگین‌تر نیز شده است.

مدیر حوزه علمیه تهران با ذکر این که گلایه امام خامنه‌ای از صورت نگرفتن جهاد تبیین توسط انقلابیون و روایت وقایع و اتفاقات انقلاب توسط کسانی که دل خوشی از انقلاب ندارند ادامه اداد: وظیفه حوزه علمیه تهران در این عرصه سنگین‌تر از قبل است.

وی در ادامه افزود: الحمدلله در دوره مدیریت جدید حوزه‌های علمیه، آیت الله اعرافی زیربناهای خوب و ارزشمندی را بنا گذاشته‌اند و دستور دادند که حوزه باید اسناد جامع داشته باشد، بر همین اساس سند آمایش تدوین و چشم‌انداز و افق ۱۴۱۴ حوزه تنظیم شد. ما نیز در تهران بلافاصله سال ۱۳۹۹ برنامه ۵ ساله و افق ۱۴۱۴ را تنظیم کردیم و در سال ۱۴۰۰ نیز به دنبال تدوین برنامه ۵ ساله مدارس هستیم و بر این اساس کارگاه‌های منطقه‌ای تشکیل خواهد شد. همه مدارس باید وارد این گردونه شوند هرچند بعضی مدارس زودتر کار را شروع کرده‌اند.

تأسیس دفتر اجتماعی و سیاسی در حوزه علمیه تهران از دیگر خبرهای مهم حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در اجلاسیه مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه استان بود.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان با ابلاغ یک مأموریت ویژه، از مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان خواست به صورت جدی وارد عرصه «جهاد تبیین» شوند و در صورت حضوری شدن راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور فعال و اثرگذار در میدان داشته باشند.

ارسال نظرات