۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۷۰۱۴۳۴

پاسخ معاون اجرایی رئیس جمهور به استاندار گیلان

پاسخ معاون اجرایی رئیس جمهور به استاندار گیلان
معاون اجرایی رئیس جمهور تفسیر استاندار گیلان از دستور رئیس جمهور درباره لزوم آزادسازی سواحل تا ۲۰ روز آینده را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید صولت مرتضوی گفت: باید همه دستگاه‌ها همان طور که رئیس جمهور دستور داده، در ۲۰ روز به حریم ۶۰ متری دریا بازگردند. محتوای این دستور، آزادسازی سواحل تا ۲۰ روز آینده است و نه تعیین تکلیف. مسئولان مربوطه با سرعت رفع تصرف سواحل را اجرایی خواهند کرد.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور طی نامه‌ای دستور رئیس‌جمهور در سفر استانی خود به گیلان برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده را به هیات دولت ابلاغ کرد.

در نامه غلامحسین اسماعیلی، از کلیه دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی داشته‌اند، خواسته شده ظرف حداکثر ۲۰ روز (تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰) اقدامات لازم را در جهت اجرای این دستور انجام داده و نتیجه را به دفتر رئیس‌جمهور اعلام کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش از این گفته بود، «دستگاه‌هایی که به دستور رئیس جمهور تمکین نکنند را به بازرسی ویژه ریاست جمهوری معرفی می‌کنیم تا در صورت تخلف به آن‌ها رسیدگی شود. علاوه بر آن، هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت در نهاد ریاست جمهوری هم مامور رسیدگی به تخلفات خواهد شد.»

پیش از این استانداران مازندران و گیلان گفته بودند برداشت آن‌ها از ضرب الاجل رئیس جمهور، تعیین تکلیف ۲۰ روزه است و نه آزادسازی در ۲۰ روز.

قرار است فردا معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری اجرای مصوبات و دستور رئیس جمهور درباره آزادسازی سواحل عازم گیلان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات