۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۰۱۴۷۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

دهه فجر فرصتی برای تبیین گفتمان جهاد امیدآفرینی در جامعه است

دهه فجر فرصتی برای تبیین گفتمان جهاد امیدآفرینی در جامعه است
مازندران - حجت الاسلام شریف تبار، دهه فجر را فرصتی برای تبیین گفتمان جهاد امید آفرینی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی مدیران ادارات این نهاد که به صورت مجازی در استان برگزار شد، گفت: انسانی که انسان مبارز است و در این مسیر و در این طریق است این انسان همیشه آشنا به نقشه های استکبار و تغییر رویکردهایی که در مسایل استبداد و استعمار جهانی به وجود امده است.

وی افزود: زمانی تاریخ کشورها با این موضوع که این کشور ها مستعمره چه کشوری هستند و تحت فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش های آن کشور ها عجین شده بود و امروز استبداد کهنه دورانش گذشته و جهان دچار استبداد نو و جدیدی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه بیان داشت: استبداد امروز در حوزه اطلاعاتی است که در دنیا فراگیر شده و با سیطره جهان فضای مجازی، در واقع در دوران استبداد جدید و اطلاعاتی به سر می بریم.

وی ادامه داد: این نوع مدل جدیدی از استبداد در صدد تغییر رویکرد های شناختی جوامع اسلامی و این همان جنگ های ترکیبی ادراکی و روایی است که شناخت بشریت را مورد هجمه قرار داده و به دنبال آن است که ما را دچار یک سری خطاهای شناختی و ادارکی کند و نتوانیم آنچه که جزو سرمایه های اجتماعی یک ملت محسوب می شود، دفاع کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جهاد امید آفرینی، خاظر نشان کرد: دهه فجر فرصتی برای ارایه دستاوردهای کم نظیر انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف برای تبیین گفتمان امید در جامعه است.

وی ادامه داد: وقتی که ما سرمایه های خودمان را فراموش کنیم و در آن قصه، خلق سرمایه اجتماعی که با نهضت امام ایجاد شد را فراموش کنیم و حافظه تاریخی ما محو شود و پاک و ضعیف شود در شناخت اسلام و تحلیل شرایط منطقه دچار مشکل خواهیم شد.

حجت الاسلام شریف تبار، سرنگونی نظام سلطنت موروثی و جایگزینی نظامی مبتنی بر اسلام که در رأس آن نظام ولایت فقیه است را دو اقدام مهم امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: این مدلی بود که از صدر اسلام آرزوی ائمه معصومین(ع) بود تا یک کشور و نظامی پرچمدار و داعیه دار آنچه که مسیر انبیاء الهی بوده را به انجام برساند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همچنین به برنامه های دهه فجر در کمیته های انجمن های اسلامی و تشکل های دینی و همچنین کمیته قرآن اشاره و بر لزوم برگزاری همه برنامه ها در این دهه تاکید کرد./950/پ210/

ارسال نظرات