۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۰۱۵۷۵

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران قوا درپی رحلت آیت الله صافی

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران قوا درپی رحلت آیت الله صافی
در پی ارتحال شیخ الفقهاء حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، رهبرمعظم انقلاب، مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا پیام های تسلیتی را صادر کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا با انتشار پیام های جداگانه رحلت شیخ الفقها حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

آیت‌الله صافی، شیخ المراجع، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته است.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی مورد اعتماد و در مسائل نظام دلسوزانه ورود می کرد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت فقیه عالی مقام و مرجع بصیر، حضرت آیة الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

با تاسف خبر درگذشت فقیه عالی مقام و مرجع بصیر، حضرت آیة الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را دریافت کردم. ایشان از استوانه‌های حوزه‌ی علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند.

در دوران مرحوم آیة الله بروجردی در شمار برترین تلامذه‌ی آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیة الله سید محمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان، و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی رحمة الله علیهم به شمار می رفتند.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی گلپایگانی منشأ برکات زیادی برای اسلام و انقلاب بود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: خبر بسیار تأسف‌بار رحلت عالم ربانی، شیخ الفقهاء آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(قدس سره) موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.

آن مرد بزرگ که از برجسته ترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(قدس سره) و یکی از برترین فقهای عصر ما بود آثار فراوانی در عرصه های مختلف از جمله کتب فقهی و کلامی و مبارزه با فرقه های منحرف و احداث و تجدید بناهای مذهبی همچون مسجد عظیم امام حسن عسکری(علیه السلام) را از خود به یادگار گذاشت.

حضور مؤثر وی در عرصه‌های مختلف اجتماعی همچون مبارزات با رژیم سابق و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان منشأ برکات زیادی برای اسلام و انقلاب بود.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

حضرت آیت الله سیستانی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را خسارتی عظیم برشمرد

حضرت آیت الله سیستانی گفت: خبر ارتحال عالم ربانی مرجع عالیقدر جناب آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله علیه) موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

فقدان آن بزرگوار که از اساطین حوزه علمیه مقدسه قم و حسنات این دوران و خدمت گزاران نمونه دین و مذهب بودند خسارتی عظیم است.

اینجانب این مصیبت دردناک را به آستان مقدس حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه و به آقایان علمای اعلام و به بستگان گرامی و دیگر علاقمندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم؛ و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله جوادی ارتحال شیخ الفقها را تسلیت گفت

حضرت آیت الله جوادی آملی با صدور پیامی گفت: ارتحال اسف‌بار شیخ الفقهاء و المراجع حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی(قدس الله نفسه الزکیه) را به محضر مبارک حضرت ختمی امامت ولی عصر (أرواحنا فداه)، مراجع بزرگوار تقلید، حوزه های علمیّه جهان اسلام، اساتید معظم و بیت مکرم آن مرجع عظیم‌الشأن تسلیت عرض نموده و علوّ مرتبت آن فقیه راحل و صبر جمیل همگان از ذات اقدس ربوبی مسئلت می شود.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

مبارزه با فرقه های منحرف و حضور موثر سیاسی از ویژگی های آیت الله صافی بود

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: آن فقیه بزرگوار یکی از ارکان اسلام و حوزه های علمیه و از برجستگان شاگردان آیت الله العظمی بروجردی و مورد عنایت و اعتماد خاص امام «رحمة الله علیهما» بودند و ارادت خاص ایشان به حضرات معصومین «علیهم السلام» و مبارزه با فرقه های منحرف و تألیف کتب فقهی و کلامی و حضور مؤثر اجتماعی و سیاسی از ویژگی های آن مرحوم بود.

اینجانب ضایعه رحلت این فقیه عالیقدر را به محضر مقدس امام عصر «علیه السلام» و حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید و عموم شیعیان و ارادتمندان و اهل بیت معظمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام آن فقید سعید معروض می دارم.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام با قلم روان به روشنگری می پرداخت

حضرت آیت الله سبحانی گفت: درگذشت عالم ربانی، محقق عالیقدر، فقیه نامدار، مدافع از حریم اسلام و اهل البیت، علیهم السلام  مرحوم آیت الله العظمی صافی را با کمال تاسف و تاثر و قلب حزین دریافت نمودم.

درگذشت عالمی که متجاوز از 70 سال با بیان و قلم مشغول تدریس و تالیف بود و آثار ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشته، مصداق روشن «ثلمة فی الاسلام» است.

او در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود و با قلم روان به روشنگری می پرداخت.

او پاسی از عمر خود را در نجف اشرف گذرانده و میوه های شیرین فقه را همراه داشته و سپس در قم از آیات عظام بهره مند شد و یکی از محورهای هیات استفتاء آیت الله العظمی بروجردی بود. استاد اخیر ایشان را مکلف کرد که کتابی درباره حضرت ولی عصر (عج) تالیف کند و شیوه تالیف را برای ایشان بیان کرد. وی به انجام امر استاد پرداخته و اثر ارزشمندی که مرجع نویسندگان امروزی است، تالیف نمود و اخیراً در سه جلد به نام «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» تالیف نمود که بسیار درخشان و پرفائده است.

اینجانب، خود را نسبت این مصیبت دور نمی بیند و مع الوصف این ضایعه  ناگوار را به جضرت بقیة الله الاعظم، مراجع عظام و علمای حوزه و ارادتمندان و علاقمندان ایشان بالاخص بیت رفیع آیت الله العظمی گلپایگانی و کلیه بازماندگان بالاخص به فرزند برومندش جناب آقای حاج شیخ حسن صافی تسلیت گفته و از خداوند متعال، علو درجات آن فقید سعید و صبر جمیل برای همه خواهانم.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

نصایح دلسوزانه و خدمت در دستگاه های نظام ذخیره ای برای ایشان در روز قیامت خواهد بود

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: ارتحال عالم پارسا، شیخ الفقهاء و المجتهدین، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی که عمر شریف خود را در راه ترویج معارف دینی و حمایت از مبانی دین مبین اسلام و تبیین احکام شرعی و نصیحت و دلسوزی نسبت به مسئولین نظام سپری نمودند موجب تأثر گردید.

تربیت شاگردان فاضل و تألیف کتب مفید در حمایت از ولایت و مهدویت و اجتهاد فقهی و نصایح دلسوزانه و هدایت مسلمین و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری ذخیره‌ای برای ایشان در روز قیامت خواهد بود.

اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به ساحت مقدس امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف همچنین مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه مخصوصاً حوزه علمیه قم و تمام شیعیان ومقلدین و ارادتمندان ایشان بالاخص بیت برجسته مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و آقازاده ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی تسلیت گفته، علو درجات را برای ایشان و اجر وافر برای بازماندگان خواستارم.

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی گلپایگانی با تربیت فضلا و تألیفات ارزنده و خدمات اجتماعی، حسنات فراوان از خویش به یادگار گذاشت

آیت الله شبیری زنجانی گفت: رحلت تأسف‌بار فقیه اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، آیت‌الله‌العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (رضوان‌الله‌علیه) را به محضر امام زمان حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (ارواحنا فداه)، حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان و خصوصاً بیت معظم ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

آن فقیه معظم که ارادت خاص به ساحت حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله فرجه‌الشریف) داشت، عمر با برکت خویش را در راستای ترویج تعالیم نورانی اسلام و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، و مبارزۀ با افکار و جریان‌های انحرافی گذراند و با تربیت فضلا و تألیفات ارزنده و خدمات اجتماعی، حسنات فراوان از خویش به یادگار گذاشت.

خدمات آن مرجع عالی‌قدر به حوزه‌های علمیه و محققان و مبلغان مذهب شیعه فراموش‌ناشدنی است. خداوند متعال روح آن فقیه پارسا را با انبیاء و اولیای الهی محشور گرداند.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی گلپایگانی عمر گرانمایه خود را وقف مجاهدت در مسیر گسترش معارف اسلامی و نظام اسلامی کرد

آیت الله رئیسی گفت: ارتحال مرجع عالیقدر شیعیان، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (طاب ثراه)، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
این عالم ربانی که از شاگردان مبرز آیات عظام بروجردی، حجت و گلپایگانی بوده و پس از انقلاب اسلامی عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و مدتی مسئولیت خطیر دبیری شورای نگهبان را بر عهده داشت، با بینش عمیق دینی، زهد و ساده‌زیستی و قلبی سرشار از عشق به اسلام و اهل بیت(ع)، بویژه حضرت ولی‌عصر(عج) عمر گرانمایه خود را وقف مجاهدت در مسیر گسترش معارف اسلامی و نظام اسلامی نمود.
این مرجع والامقام همزمان با تلاش در پاسداری از ارزشهای دینی و تألیف آثار ارزشمند فراوان و تربیت شاگردان، در سنگر مبارزات انقلابی نیز حضوری فعال داشت. به یقین آثار ماندگار و سلوک معنوی ایشان همواره الهام‌بخش و چراغی فراروی طلاب و فضلاء و حوزه‌های علمیه خواهد بود.
اینجانب این ضایعه بزرگ را محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و عموم مقلدان و شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای روح مطهر آن عالم وارسته، علوّ درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) مسألت دارم.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی همواره منشا خیر کثیر برای حوزه‌های علمیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای ریاست قوه قضاییه گفت:ارتحال شیخ المراجع حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، موجب تأسف و تأثر گردید.

سراسر عمر نورانی و با برکت این عالم برجسته و فقیه مکتب آل الله علیهم السلام و بخصوص در مدت زمانی که از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل (ره) در شورای محترم نگهبان حضور داشته‌اند، همواره منشا خیر کثیر برای حوزه‌های علمیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران بوده است.

 اینجانب مصیبت فقدان این مرجع عظیم‌الشان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و نائب بر حقش حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید و علمای عظام و فضلای حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان، ارادتمندان و مقلدان ایشان و بویژه به بیت شریف معظم له تسلیت می‌گویم و برای ایشان از درگاه خداوند متعال علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان و منسوبان، اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی همواره یار و یاور وفادار امام و رهبری بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خبر ارتحال ملکوتی مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، عالم زاهد و وارسته، شیخ الفقهاء حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی موجب تأسف و تأثر فراوان این‌جانب شد.

این روحانی جلیل القدر با عنایت به ضرورت اهمیت گسترش حوزه‌های فقهی و اندیشه‌های دینی با راه‌اندازی مراکز و موسسات از جمله مرکز تحقیقات اسلامی دارالزهرا(س) در زمینه دین پژوهی و تربیت طلاب و علاقمندان به دروس دینی و حوزوی تلاش فراوانی در مسیر حراست از حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم‌السلام در طول سال‌های گذشته داشتند، که حاصل آن تربیت روحانیون و چهره برجسته در این عرصه بود.

آن فقیه روشن‌ضمیر در بیان صریح مسائل مختلف کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در همه ادوار و دولت‌های مختلف اهتمام داشتند و پیش و پس از انقلاب اسلامی همواره یار و یاور وفادار حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بودند و با قبول مسئولیت‌هایی خطیر عمر خود را در مسیر خدمت به مردم گذراندند. آن وجود مبارک، با جمع علم و عمل، هم منشأ نشر معارف حقه اهل‌بیت(ع) شد و هم در صحنه و میدان گره از کار مردم گشود.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی گلپایگانی زمره مراجع انقلابی و دغدغه مند و حامی نظام اسلامی به شمار می رفت

آیت الله جنتی گفت: ضایعه ارتحال مرجع بزرگوار عالم تشیع، شیخ المراجع حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی(قدس سره) که ضایعه ای بزرگ برای شیعیان و حوزه های علمیه است، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

بدون تردید رحلت این فقیه وارسته که همواره در راستای تقویت مبانی اسلام و تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام و عظمت شیعیان جهان و نیز حفظ مبانی انقلاب اسلامی کوشید ثلمه ای سنگین و بزرگ بر پیکر عالم تشیع، مرجعیت شیعه و انقلاب اسلامی ایران وارد ساخت.

این مرجع عالیقدر علاوه بر تألیف آثار گرانسنگ به ویژه در راستای ترویج مهدویت و تربیت شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام، عضویت در خبرگان قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان را نیز در کارنامه درخشان خود دارد و در زمره مراجع انقلابی و دغدغه مند و حامی نظام اسلامی به شمار می رفت و رحلت ایشان از این جهت نیز برای اسلام و انقلاب اسلامی یک خسران و ضایعه محسوب می شود.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع بود

آیت الله مقتدایی گفت: ساعاتی قبل مطلع گشتیم روح بلند و بی قرار مرجعی بیدار و مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت، علیهم السلام، و زبان گویای دفاع از حق و احکام الهی و خادم دلباخته آستان ملائک و پاسبان حضرت ولی الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء، زعیم حوزه‌های علمیه، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، قدس سره الشریف، که مشتاق لقای پروردگار بود، کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.
کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود.
ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، و حوزه‌های مبارکه علمیه و مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، و بازماندگان و فرزندان معظم ایشان، علو درجات و همنشینی با اولیاءاله را از خداوند متعال برای ایشان مسئلت می‌نمایم.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

عالمی مردم دار ومدافع ثابت قدم حریم ولایت

آیت الله فقیهی گفت: روح بلند بقیة‌السلف فقهای شیعه، بزرگ‌پاسبان مذهب حقۀ جعفری، مرجع آزاده حضرت آیت‌ الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (أعلی الله مقامه الشریف) به ملکوت اعلی پیوست. آن مرحوم، فقیهی محقق و مدقق، مرجعی راستین، عالمی مردم‌دار و مدافع ثابت‌قدم حریم ولایت و حوزه‌های علمیه بود که سراسر عمر بابرکت خود را صرف ترویج مذهب و تربیت شاگردان فراوان کرد.

اینجانب فقدان آن استوانۀ سترگ را به آستان حضرت صاحب‌الأمر بقیة‌‌الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، عموم شیعیان و ملت ایران و وابستگان بیت آن فقیه والامقام، به‌ویژه حضرات آیات حسن صافی گلپایگانی و کریمی جهرمی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال برای روح سترگ آن مرجع وارسته طلب آرامش و سکینه و برای بیت بزرگوارشان صبر و تسلی آرزو دارم.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی حمایت از امام و رهبری را وظیفه الهی خود می دانست

آیت الله رجبی گفت: ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع شیخ‌المراجع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی اعلی‌الله مقامه الشریف ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه، مردم ایران اسلامی و امت اسلام است.

آن مرجع عالیقدر عمر شریف خود را در راه تبیین معارف اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم السلام و دفاع از ارزش‌های اسلام و کیان تشیع و انقلاب و نظام اسلامی سپری کرد و همواره حمایت از امام راحل (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) را وظیفۀ الهی خود می‌دانست.

آن مرجع عظیم الشأن با حضور در مجلس خبرگان قانون اساسی در زمنیۀ تدوین قانون اساسی و با عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن شورا و تالیف کتاب در زمینه ولایت فقیه در دفاع از نظام اسلامی و امام و رهبری نقش خود را ایفا کردند.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی در تمامی مراحل انقلاب همراه نهضت امام و پشتوانه نظام بود

آیت الله رشاد گفت: خبر ارتحال مرجع عالی‌شان شیعه، مدافع غیورحریم اهل بیت عصمت (س) و شیدای ساحت قدسی حضرت بقیت الله الاعظم (عج)، آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (طاب ثراه) مایه‌ی تالّم و تأسف عمیق گردید. این فقیه عظیم‌الشان تربیت یافته‌ی محضر اساطین فقه و معرفت عصر حاضر همچون آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی، حضرت امام خمینی (قدس الله اسرارهم) بود و خود نیز شاگردان فاضل و برجسته‌ای را تربیت کرد.

سراسر عمر زاهدانه و پربرکت آن راحل رستگار، در خدمت به اسلام و ترویج تعالیم نورانی اهل بیت (س) و تسدید اساس حوزه‌های علمیه و غمخواری مسلمین و ملت بزرگ ایران اسلامی سپری شد.

آن عالم ربانی در تمام مراحل انقلاب اسلامی همراه نهضت امام خمینی بود و از پشتوانه‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی و ناصح مشفق مسؤولان کشور بشمار می‌رفت.

م/پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

حضور آیت الله صافی گلپایگانی در مجلس خبرگان و شورای نگهبان حکایت از نگاه عمیق و اعتقاد راسخ به نقش دین در جامعه داشت

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی گفت: ارتحال مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه همه ارادتمندان به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت و محبان و منتظران حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و حوزه‌های علمیه و شیعیان را داغدار نمود.

این شخصیت بزرگ مجموعه‌ای از خرد و عقلانیت، متانت و تواضع، علم و تقوا، تدبیر و آینده‌نگری، دلسوزی و رأفت بود. در محضر او آنچه که بیش از همه و قبل از هر چیز بروز داشت، اخلاص و سرسپردگی به ولایت ائمه معصومین علیهم السلام خصوصاً امام زمان حجة بن الحسن العسکری ارواحنا فداه بود.

 آن مرجع بزرگ و وارسته افتخار تألیفات گرانسنگ در فقه و اصول خصوصاً روایات منتخب مرتبط با حضرت بقیة الله الاعظم و تحلیل بسیار جامع و دقیق از حادثه کربلا را داشت، حضور بسیار مؤثر و جدی ایشان در انقلاب و مجلس خبرگان قانون اساسی و نیز ریاست شورای محترم نگهبان حکایت از نگاه عمیق و اعتقاد راسخ به نقش دین در جامعه داشت، این مصیبت بزرگ را به محضر مقدس قطب عالم امکان امام عصر و حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید، خصوصاً رهبری معظم انقلاب و بیت رفیع مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله العظمی آقای گلپایگانی قدس سره الشریف و آقازادگان و بیت مکرم ایشان خصوصاً حضرت مستطاب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد حسن صافی دامت برکاته و نیز دامادهای محترم و بالاخص حضرت آیت الله آقای کریمی جهرمی دامت برکاته و همه ارادتمندان و مقلدان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی گلپایگانی از الگوهای شایسته علم، معرفت و فقاهت بود

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: رحلت جانسوز فقیه دلسوخته اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، سوگی بزرگ و ثلمه‌ای جانکاه برای جهان اسلام و تشیع و خصوصا حوزه‌های علمیه است.

ایشان از الگوهای شایسته علم و معرفت و فقاهت بوده و در طهارت نفس و صداقت لسان و صراحت لهجه در دفاع از حریم آل‌الله‌علیهم‌السلام و تواضع و ساده‌زیستی کم نظیر بودند.

همراهی آن فقیه الهی و ولایی با نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب و نظام اسلامی و نقش موثر و ماندگار ایشان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی فراموش ناشدنی است.

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی و سران قوا

آیت الله صافی گلپایگانی عمر شریف خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام سپری کرد

جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه در پیام مشترکی بیان کردند: ارتحال جانسوز فقیه عالیقدر و شیخ المراجع حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیة مصیبت جانکاهی است وغم بزرگی برجان حوزه‌های علمیه و ملت ایران و مسلمانان نشاند.

آن فقیه عالیقدر از طهارت نفس و صفای باطن ویژه ای برخوردار بود و در علوم حوزوی و فقه اهل بیت علیهم السلام در قله‌های بلند قرار داشت و عمر شریف خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام سپری کرد و همواره در خدمت به مردم شریف و نصح و خیرخواهی پیشگام و در مسیر نهضت و انقلاب اسلامی و همراهی امام را حل قدس سره و رهبری معظم مدظله نورافشانی می‌کرد، آن مرجع گرانمایه از فضیلت‌های اخلاقی والا و بیشمار برخوردار بود و الگوی حسن اخلاق و فروتنی و اخلاص و نصح و اشفاق بشمار می‌آمد و مجلس او الهام بخش و بیدار کننده بود و افزون بر منزلت علمی و اخلاقی و میراث علمی ماندگار از ایشان، اندیشه اجتماعی و سیاسی و اطلاعات و آگاهی‌های اجتماعی و سیاسی و بین‌المللی ایشان ستودنی بود.

ارتحال این فقیه و مرجع عظیم الشأن را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبری معظم مدظله، مراجع عظام دامت برکاتهم، بیت معظم آن مرجع عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه، بیت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی قدس سره و دیگر بیوت وابسته و حضرات آقازادگان مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقه مندان آن مرحوم و عموم ملت ایران و مسلمانان جهان تسلیت می‌گوئیم و حوزه‌های علمیه تا پایان این هفته تعطیل اعلام می‌شود.
بر روح پاک آن فقید سعید درود می‌فرستیم و سلامت و عزت مراجع عظام و رهبری معظم دامت برکاتهم و ملت بزرگ ایران و مسلمانان و شیعیان را از خداوند متعال خواستاریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
خداوند این عالم ربانی را با امام حسین محشور فرمایند
1
0
مرتضا حمیدی
Netherlands
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
زندگی پاک و رعایت اصول زندگی و سبک زندگی شیعه واقعی باعث عمر طولانی برای این بزرگواران شده اما
خوب همه فانی هستیم و اوست که باقی
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
دلم کربلا می خواد
0
0
ناشناس
United States of America
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
سلام بر حسین شهید
0
0