۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۰۱۶۰۲
امام جمعه شهرستان پاوه:

اگر به مردم خدمت نکنیم باید در قیامت پاسخگو باشیم

اگر به مردم خدمت نکنیم باید در قیامت پاسخگو باشیم
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: ملت ما، مردم خوب و شریفی هستند، باید ما در حد توان با برنامه ریزی به آنها خدمت و آنان را فراموش نکنیم و به فکر نسل دهه چهارم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری امروز به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با اعضای شورای تأمین، شورای اداری و جمعی از بسیجیان شهرستان پاوه دیدار کرد.

امام جمعه شهرستان پاوه در این دیدار اظهار داشت: خداوند خالق آسمان و زمین و انسان را شاکرم و به روح پیام‌آور رحمت و حریت درود می‌فرستم؛ یاد بهمن ۵۷ و رهبر نهضت انقلاب اسلامی را گرامی و به روح تمامی کسانی که در ۴۲ بهمن گذشته در کنار ما بوده‌اند و فعلاً نیستند، درود می‌فرستم و یادشان را گرامی می‌دارم.

امام جمعه شهرستان پاوه ادامه داد: مطالبم را در دو بخش تقدیم حضار می‌کنم؛ بخش اول خاطرات و بخش دوم چند توصیه به دوستان است.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: کتابی را که به لطف خداوند به‌عنوان کتاب خاطرات تدوین کرده بودم، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بنده را به تهران دعوت کردند و گفتند خدمت مقام معظم رهبری برویم و در آنجا مطالبی بیان و کتاب خود را تقدیم مقام رهبری کنید شاید این حرکت در تسریع چاپ آن مؤثر باشد.

ماموستا قادری ادامه داد: ما در حسینيه امام خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و هرکسی بلند شد و خاطره‌ای گفت و نوبت به بنده رسید؛ من خاطره نگفتم بلکه درد مردم استان کرمانشاه و اورامانات را خدمت ایشان بیان کردم و عرض کردم استان‌هایی چون یزد و سمنان و مازندران و.... همه برای این نظام زحمت کشیده‌اند و پسرانشان در منطقه و جبهۀه غرب و جنوب شهید شدند، آن‌ها یک گام برداشتند ولی ما در منطقه خانه‌هایمان ویران و زمین‌هایمان مین‌گذاری و باغاتمان خشک و جوانانمان شهید شدند، لذا ما برای حفظ این نظام چندین قدم بیش از استان‌های دیگر برداشته‌ایم. در وسط صحبت‌هایم آقایی آمد و گفت: حاج‌آقا خاطراتت را بگو؛ گفتم: خاطراتم را نوشته‌ام، درد مردمانم را می‌گویم.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: خداوند را سپاسگزارم که در طول این ۴۲ سال در کنار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام رهبری بوده‌ام و در ۴ دهه در خدمت مردم شریف پاوه زندگی کرده‌ام.

وی اضافه کرد: من کسی نیستم تازه آمده باشم، همواره در تمامی صحنه‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌ها در کنار نظام و مردم بوده و در بسیاری از میدان‌ها در خدمت مردم حضور داشته‌ام؛ در ۴ آبان سال ۵۷ و در ۲۶ دی روزی که شاه از ایران رفت، در مسجد جامع پاوه و در قبل از ظهر روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ که هنوز خبر نداشتیم انقلاب اسلامی پیروز شده است، در میدان فلسطین برای مردم صحبت کردم.

ماموستا قادری ادامه داد: عواملی که باعث نهضت و انقلاب شد، فساد و مشکلات زندگی مردم و تجمل‌گرایی و ظلم و در محاصره و زندان بودن خانواده‌های متدین جامعه بود، این عوامل باعث شد مردم به خیابان‌ها بریزند و به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی لبیک گفتند و علیه حاکمیت شعار دادند و سینه را سپر کردند تا انقلاب ۲۲ بهمن را به نتیجه رساندند و قیچی به دست گرفتند و با ایثار خود سرزمین خدا را که آن زمان شوروی و آمریکا بین خود تقسیم و به دو قطب امپریالیسم و سوسیالیسم تقسیم کرده بودند، به سه قطب اسلامی، سرمایه‌داری و کمونیستی تقسیم کردند و این مسئله برای کل دنیا جدید بود.

امام جمعه شهرستان پاوه عنوان کرد: در سال ۵۷ بخصوص در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول عجیب و تغییرات همه‌جانبه و طوفان غیرت و سیل ایمان و ایثار و شهامت و صفا و صمیمیت بودیم و طنین الله‌اکبر ولا اله الا الله همه سرزمین ایران را فراگرفت.

وی تصریح کرد: فارغ از زبان و لهجه و مذهب و نژاد و لباس، همه با شعار لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله و الله‌اکبر نهضت را به‌پیش بردند و پیروز کردند و در واقع گروه مستضعفین بر گروه مستکبرین غلبه کردند.

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود به چندین توصیه و نکته ضروری پرداخت و گفت: خداوند  در آیه ۱۵ سوره احقاف می‌فرماید: هرگاه عمر و توان و قدرت و حکومت و مسؤولیت شما به ۴۰ سال رسید باید سه کار انجام دهید اول اینکه شکر خدا، که شمارا حفاظت کرده است.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: «ابن خلدون»؛ جامعه‌شناس مسلمان که در قرن هفتم زیسته است، می‌گوید: عمر انقلابات در طول تاریخ ۲۰ تا ۲۲ سال بوده است و بعداً تغییراتی صورت گرفته و با کودتا و مسائل دیگر عمر آن حکومت‌ها به پایان رسیده است علی‌رغم مشکلات عدیده عمر انقلاب ما امروز وارد چهل و سومین سال خود شده و این مساله نیاز به شکر دارد.

وی ادامه داد: کار و موضع بعدی تجدیدنظر است، که آیا ما در طول این ۴۳ سال خوب کار کرده‌ایم؟ اگر خوب کار کرده‌ایم، فالحمد لله و اگر خوب کار نکرده‌ایم، باید تجدیدنظر کنیم، زمان به‌سرعت در گذر است و این نسل از ما نمی‌پذیرد.

ماموستا قادری بیان کرد: دیگر کاری که باید در این سن انجام دهیم، «برنامه ریزی» است، برنامه‌ریزی؛ شعار و موعظه مبارک است اما زمان خاص خودش را دارد. مردم امروز برنامه‌ریزی و توفیق در زندگی را از ما می‌خواهند.

امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به اینکه باید بصیر و هشیار باشیم و خود را مسؤول بدانیم، اظهار داشت:  پیامبر عظیم‌الشأن (ص) می‌فرماید: «أنتَ عَلی ثُغرةٍ مِنْ ثِغَرِ الإسلام فَلا یؤتیَّنَّ أحَدٌ مِنْ قِبَلکَ» هر یک از شما روی قطعه‌ای از زمین خدا ساکن هستید، هوشیار باشید از جانب شما دشمنان نفوذ نکنند و وارد نشوند.

این عالم برجسته اهل سنت گفت: موقعیت ما با استان‌های دیگر متفاوت است، لذا باید هوشیار باشیم و بدانیم همین‌که موقعیت خودمان خوب باشد، کافی نیست، بلکه موقعیت مردم شرط اصلیست.

ماموستا قادری افزود: این مردم ۴۲ سال است در کنار ما بوده‌اند و با وجود مشکلات و نداری و بیکاری جوانان، همواره در صحنه بوده اند، بی گمان اگر ما به این مردم خدمت نکنیم باید در قیامت پاسخگو باشیم.

امام جمعه شهرستان پاوه در پایان سخنان خود گفت: ملت ما، مردم خوب و شریفی هستند، باید ما در حد توان با برنامه ریزی به آنها خدمت و آنان را فراموش نکنیم و به فکر نسل دهه چهارم باشیم./1400/پ202/

ارسال نظرات