۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۰۱۶۷۳
مرجع بصیر؛

آیت الله صافی گلپایگانی دارای غیرت دینی و حامی رهبر معظم انقلاب بود

آیت الله صافی گلپایگانی دارای غیرت دینی و حامی رهبر معظم انقلاب بود
آیت الله عبدالهی، حضرت آیت الله صافی را دارای غیرت دینی و حامی رهبر انقلاب دانست و گفت: ایشان روی خلأهای دینی و فرهنگی موجود در جامعه حساسیت ویژه ای داشت.

آیت الله محمود عبدالهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، به تبیین سیره اخلاقی، علمی و مبارزاتی ایشان پرداخت و گفت: در پیام های تسلیت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، به صورت فشرده و گذرا ابعاد شخصیتی مرحوم حضرت آیت الله صافی ذکر شده است.

وی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را فقیهی جامع علوم توصیف و بیان کرد: ایشان در فقاهت و استنباط و استخراج احکام شرعی از فقه سرآمد بود و فقیهی از قدما بود و همچنین با عمق خاصی روایت اهل بیت(ع) را دنبال می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در علم کلام و فقه تعمق ویژه ای را دارا بود و ایشان نیز  شبهات روز جامعه در ابعاد مختلف به ویژه مسائل ولایی و توحیدی را پاسخگو بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آثار و کتاب ها در زمینه های مختلف از این مرجع تقلید به یادگار مانده است و کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» اثر ابتکاری و جاویدان ایشان محسوب می شود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای لزوم داشتن غیرت دینی، بیان کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مصادیق افرادی بود که دارای غیرت دینی هستند و روی خلاهای دینی و فرهنگی موجود در جامعه حساسیت ویژه ای داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به سبب وجود غیرت دینی به بیان برخی نقدها و انتقادات می پرداخت، گفت: ایشان با تمام وجود با هر آنچه که مخالف سلوک اسلامی و با مبانی دینی ناسازگار بود، مبارزه می کرد.

وی به سیره انقلابی و مبارزاتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و افزود: با توجه به سوابق فقهی ایشان به منصب فقهای مجلس خبرگان قانون اساسی درآمد و همچنین در این مجلس حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و حائری حضور داشتند، اما ایشان این همکاری خود را با نظام را ادامه داد و هشت سال دبیری شورای نگهبان را برعهده داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی حساسیت ویژه‌ای داشت که تصمیم ها و قانون ها طبق مبانی شرعی و فقهی تنظیم و تصویب شود.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بعد از ارتحال امام خمینی(ره) نیز از همراهان ویژه رهبر معظم انقلاب بود، گفت: این عالم بزرگوار در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی احساس مسؤولیت ویژه ای را دارا بود، از این رو در برخی مسائل ایشان مستقیما با دفتر رهبر معظم انقلاب تماس می گرفت و نظرات و پیشنهادات خود را انتقال می داد.

آیت الله عبدالهی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اهتمام ویژه ای در جهت تعمیق و گسترش فرهنگ اهل بیت در جامعه داشت، اظهار کرد: این مرجع تقلید در ایام خاص عزاداری دسته های عزای با شکوهی راه انداخته و در آن شرکت می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مشاوران و معتمدان خاص حضرت آیت الله گلپایگانی قرار داشت و همچنین آیت الله گلپایگانی در وصیت نامه خود تاکید ویژه ای به ایشان کرده بود.

آیت الله عبدالهی به تبیین رهنمودهای این عالم بزرگوار درباره ارتباطات حوزه های علمیه با جهان اسلام پرداخت و ابراز داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مکررا توصیه می کرد که  نباید نگاه حوزویان تنها محدود به مسائل حوزه و داخل کشور شود، بلکه باید حوزه های علمیه ارتباطات بین المللی با جهانیان برقرار کنند.

وی بر لزوم الگوگیری حوزویان از سیره بزرگان و علمای دین تأکید و تصریح کرد: سیره علمی و اخلاقی شخصیت هایی همچون حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ابعاد علمی، احساس مسؤولیت در مسائل سیاسی، اجتماعی و مسائل روز الگوی حوزویان، فضلا و اساتید قرار گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
..انتقاد
0
0