۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۰۱۷۶۷
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی راهی جز عمل به بیانیه گام دوم نیست

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی راهی جز عمل به بیانیه گام دوم نیست
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیانیه گام دوم را باید جدی گرفت چرا که برای رسیدن به تمدن بزرگ نوین اسلامی راهی بجز عمل به این بیانیه را نداریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر انقلاب تا به امروز سه بیانیه از این جنس نوشته اند، که دو مورد قبل حتی توسط سینه چاکان انقلاب مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: سومین بیانیه همین بیانیه گام دوم است که سه سال از عمر آن می گذرد، رهبرانقلاب چهل سال اول را تبیین کرده و برای چهل سال دوم افق های روشن و راهبرد را ترسیم کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه سه چهلم این فرصت از بین رفته است، اظهار داشت: مسئولین و نهادها باید پاسخگو باشند با این بیانیه رهبرانقلاب چه کرده اند؟ آیا برای آن ها چهل سال اول با چهل سال دوم تفاوتی دارد.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم را باید جدی گرفت چرا که برای رسیدن به تمدن بزرگ نوین اسلامی راهی بجز عمل به این بیانیه نداریم، اگر این بیانیه همچنان مورد بی مهری قرار بگیرد، دچار خسران عظیم خواهیم شد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: انقلاب یک جریان زنده توفنده است که از ایران شروع شد، انقلاب براساس یک سری ارزش ها و اصول پایه گذاشته شده است و مادامی که به آن پایبند باشیم انقلاب را خواهیم داشت و گرنه از انقلاب اثری نخواهد ماند.

وی اصول انقلاب را عدالت دانست و گفت: عدالت یعنی هرچیز را سرجای خود قرار دادن، حق هر صاحب حقی را سرجای خود قرار دادن و حق صاحب حق را به خودش برگرداندن، اصول انقلاب را باید در دهه فجر یادآوری کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جامعه باید به این سطح برسد که امام جامعه هر تشخیصی که دهد به صلاح جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته ای که نچندان دور است به دو قطبی بین امام جامعه و مسئول دوم کشور رسیده بودیم، امام جامعه به مذاکرات خوش بین نبود اما یک عده به شدت خوش بین بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه جهاد تبیین یعنی به وضع موجود راضی نباشیم، خاطرنشان کرد: باید بگونه ای جامعه پردازی کرد که حضرت ظهور کنند و این ماجرا زمانی اتفاق می افتد که همگان بدانند امام جامعه تصمیماتش بدون شک به صلاح جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع ایستادن پای نصرت ولی را تنها راه نجات و پیشرفت جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: نصرت ولی مهم ترین حلقه مفقوده ای است که باید برای آن کار کنیم و آن را جدی بگیریم، از هشت سال گذشته عبرت بگیریم و دوقطبی سازی در جامعه را به وجود نیاوریم و تنها به فکر نصرت ولی جامعه باشیم.

ارسال نظرات