۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۰۱۷۷۹
آیت الله صدیقی:

راه برون رفت از مشکلات اجرای فرامین رهبری است

راه برون رفت از مشکلات اجرای فرامین رهبری است
امام جمعه موقت تهران گفت: ما مشکلاتی داریم ولی رهبری راه را نشان دادند اگر سرپیچی کنیم ضعیف شده و عقب می‌مانیم ولی اگر اطاعت کردیم، پیشرفت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی، خطیب امروز جمعه تهران در ابتدا ضمن اشاره به شخصیت آیت الله صافی گفت: رحلت مرجع معتمد جهان تشیع امام و رهبری و خدمتگزار به شریعت انور و مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت آیت الله صافی گلپایگانی را محضر امام زمان علما و شیعیان عالم تسلیت عرض می کنم؛ اما دهه فجر استفاده از ذخیره تمام نشدنی انقلاب اسلامی مانند جریان عاشورا و غدیر است و باید همه ساله و مردم پیروز من جنگ جشن پیروزی را تکرار کنند.

وی ادامه داد: این انقلاب عمیق تاریخی باید برای نسل های بعد تبلیغ شود و  خودمان هم با تکرار نقل روایت درست از انقلاب اسلامی تنبهی پیدا کنیم؛ یاد شهدا یاد خداست، یاد امام و یاد شهدا یاد خدا است، یاد جبهه و جنگ تعمیق می‌کند و استقامت می‌بخشد؛ در غیر از سلسله انبیا و معصومین چنین انقلاب تحولی وجود نداشته است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این انقلاب، جهان را تحت تاثیر قرار داد، جهان راه تغییر داد و محاسبات بین المللی را بر هم زد و همچنین راه نویی را به روی جهان برای پذیرش نور ولایت امام زمان گشود که با تحلیل های مادی و ماتریالیستی قابل توجیه و تفهیم نیست.

وی به برشمردن ویژگی های انقلاب پرداخت و اظهار داشت: اولین ویژگی این انقلاب، رهبری انقلابی و مکتبی است؛ ملت ایران با نفس یک مرجع تقلید و خلیفه‌ای از خلفای الهی متنبه شدند و نه فقط ملت ایران، بلکه این یک حرکت مکتبی است، فطری است، مقابله با ظلم و بی عدالتی است و در نتیجه، احیای مکتب زندگی ساز اسلام است.

آیت الله صدیقی همچنین به ویژگی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امام قبل از اینکه در مقابل شاه و آمریکا قد علم کند، با نفس خودش مقابله کرده بود و لحظه‌ای از خودش غافل نبود؛ ما فقط به دیگران ایراد می‌گیریم اما باز نمی‌گردیم و خودمان را ببینم که آیا خودمان هم این ایراد را داریم یا خیر.

وی افزود: امام موحد بود، خدا را یافته و شناخته بود و خودش را وقف خدا کرده بود، خودی برای خودش نگه نداشته بود؛ در آن سخنرانی که پس از آزاد شدن در قم داشتند، مقابل ایشان اشعاری خوانده شد که از امام تمجید کرده بود و امام در همان جمعیت فریاد زدند ساکت! در رابطه با چه کسی این سخنان را می‌گویید؟ یا آقای مشکینی نیز تمجیداتی از امام داشتند که امام از این کار منع کردند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: انقلاب برای این شکل گرفت که مردم را بسازد؛ قرار است ما تالی تلو امام معصوم باشیم و پای خود را جای پای اینها بگذاریم و انسان وقتی خلیفه الله شد، از مرز نفس عبور می‌کند و روحش که از خداست آزاد می‌شود و روح الله می‌شود و در بند چیزی جز خدا نمی شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به سرگذشت امام در تبعید عنوان کرد: مردم در ایران پخته شدند و قاطبه مردم در تمام شهرها آماده ورود امام بودند و حال امام با این فضای عاشقانه می‌خواهند وارد ایران بشوند؛ با ایشان مصاحبه کردند که چه احساسی دارید؟ فرمودند هیچ احساسی ندارم! و یا شهید بهشتی می‌گوید خدمت امام رسیدم که تا نسبت به فشارها گله کنم و استعفا بدهم؛ وقتی وارد حسینیه شدم دیدم مردم شعار می‌دهند و امام به من فرمودند اگر این مردم جای درون بر فلانی، مرگ بر فلانی هم بگویند، من کار خودم را می‌کنم.

آیت الله صدیقی در ادامه با اشاره به کتاب «ایران، ابرقدرت منحصر به فرد» به سخنان مدیران رده بالای جهانی در رابطه با قدرت و توانایی ایران و رهبر این کشور اشاره کرد و گفت: برژنیسکی میگوید «امروز باید رهبران قدرت‌های جهانی از مسئولین ایران برای حفظ امنیت خود وقت قبلی بگیرند.»

وی با اشاره به آیه «لَئِن شَكَرتُم لَأَزيدَنَّكُم وَلَئِن كَفَرتُم إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ» گفت: ما مشکلات داریم و انصافاً مشکلات ما برای انقلاب ما نیست بلکه برای کسانی است که با انقلاب فاصله داشتند و ایدئولوژی انقلاب را قبول نداشتند و ولایت فقیه را در رده سایر حکومت ها می‌دانند؛ هر جا هر کسی به این آرمان الهیه انقلاب دل سپرد و با رهنمودهای نائب امام زمان عملکرد، آنجا ایران سرافراز و مقتدر است.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: امروز ما واقعاً ابرقدرتیم اما مشکلاتی داریم و رهبری راه را نشان دادند و برنامه ارائه داده‌اند، اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و جلسات متعددی گذاشتند، اگر سرپیچی کنیم ضعیف شده و عقب می‌مانیم ولی اگر اطاعت کردیم، پیشرفت می‌کنیم؛ اگر دولت ساز و کاری را ارائه کند که مردم وارد میدان شوند و برخی مسائل را در اختیار بگیرید، به همین زودی ها شاهد پیروزی قطعی انقلاب و تحقق آرمان های آن می باشیم.

ارسال نظرات