۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۹۸۸۸۴
امام جمعه موقت تهران:

مسئولان برای کاهش قیمت‌ها بیشتر تلاش کنند/ صبح اسرائیل را به شام سیاه تبدیل می‌کنیم

مسئولان برای کاهش قیمت‌ها بیشتر تلاش کنند/ صبح اسرائیل را به شام سیاه تبدیل می‌کنیم
آیت الله خاتمی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به فضل خدا سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت و پیش از ۲۵ سالی که رهبری فرمودند نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، خطیب امروز نماز جمعه تهران ضمن بزرگداشت وفات آیت الله آقا مجتبی تهرانی گفت: این روزها همچنین سالگرد ارتحال فقیه، مفسّر، فیلسوف، عالم انقلابی و خستگی‌ناپذیر آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی است و همچنین یاد شهید مجاهد و سفیر کارآمد جمهوری اسلامی ایران در یمن، شهید حسن ایرلو که خود از خانواده شهادت بود و دو برادرش در جبهه به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.

وی در رابطه با شهید حسن ایرلو اظهار داشت: خود او نیز وقتی به عنوان سفیر به یمن فرستاده شد، مسئولین به ایشان و خانواده‌اش گفتند این سفارت، شهادت را در پی دارد و او با آغوش باز پذیرفت؛ ایشان در یمن بیماری کرونا می‌گیرد و جانباز شیمیایی هم بود و از طرفی عربستان برای انتقال ایشان به ایران کم کاری می‌کند و در نتیجه عزیز ما به لقاء الله می‌رود.

امام جمعه موقت تهران تریبون نماز جمعه را تریبون مردم و مؤمنان خداجو خواند و تصریح کرد: خطیب جمعه وظیفه دارد درد شما را بگوید و من می‌گویم که این گرانی‌های سرسام آور، غم جانکاه مردم است؛ نباید هیچ مردی شرمنده خانواده خود بشود و من از تلاش مسئولین آگاهم ولی تقاضایم این است که بر سرعت این تلاش خود بیفزاید.

وی با اشاره به روز ۹ دی ماه خاطرنشان کرد: این روز در تقویم به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامیده شده است؛ زیرا مردم، هدف فتنه گران را فهمیدند و فتنه‌گران سقوط نظام ولایی را هدف قرار داده بودند که هشت ماه، از خرداد تا دی تا توانستند به ملت ضرر زدند، دروغ گفتند، به دروغ برای یک نفر مجلس ختم گرفتند و اشک تمساح برایش ریختند که بعدها خود او زنده شد و گفت من را نسوزاندند!

آیت الله خاتمی ادامه داد: آنها حضور ۸۵ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی را سوزاندند، آنها به پیشانی  پیشنمازی که ظهر عاشورا نماز اقامه می‌کرد را با سنگ شکاندند، به عاشورای امام حسین اهانت کرده و سردسته آن‌ها گفت اینها مردمان خداجوی و مومن! هستند؛ مردم فهمیدند که قصه اعتراض به انتخابات نیست بلکه اغتشاش است آن هم با حمایت بیگانگان و معاندین که در نتیجه مردم به صحنه آمده و با ولایت تجدید پیمان کردند.

وی همچنین با بزرگداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی در رابطه با قبل و بعد از شهادت ایشان عنوان کرد: ما دو حاج‌قاسم داشتیم، یکی حاج قاسمی که زنده بود و همان حاج قاسمی بود که نامش رمز مقاومت و شجاعت بود؛ آمریکایی‌ها گفتند حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد تا داعش از موصل بیرون رود اما این بزرگوار گفت سه ماه دیگر خبری از دولت داعش نخواهد بود و همینطور هم شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اکنون یک شهید حاج قاسم هم داریم که او نیز با تشییع جنازه خود در ایران و عراق معرکه‌ای درست کرد؛ تشییع جنازه ایشان یک رزمایش بود و نشان داد اتحاد بین شیعیان ناگسستنی است و همانطور که آمریکا از افغانستان فرار کرد، به زودی از عراق نیز فرار خواهند کرد و همچنین خون ایشان طلیعه پیروزی در یمن را نیز به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه اسرائیل در هفته گذشته به بندر لاذقیه حمله کرده و انبار مواد غذایی و انبار دارویی را مورد تجاوز قرار داده این رژیم را متجاوز و تروریست دائم خواند و تأکید کرد: این رژیم به فضل خدا سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت و پیش از ۲۵ سالی که رهبری فرمودند نابود خواهد شد.

آیت الله خاتمی گفت: رزمایش پیامبر اعظم مصداق آیه شریفه ترهبون به عدو الله بود؛ سیاست ما بازدارندگی است و اگر کمترین خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، با همین موشک‌ها روزشان به شام سیاه تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات