۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۷۰۱۷۹۹

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ
داغ شدن لپ تاپ یکی از مشکلات رایج است که در این خبر راهکارهایی برای جلوگیری از این اتفاق آورده شده است.

 به گزارش خبرگزاری رسا، ما با داغ شدن بیش از حد لپ تاپ یا حتی تلفن‌های هوشمند غریبه نیستیم. در واقع، گرمای بیش از حد و طولانی مدت می‌تواند به دستگاه‌ها آسیب جدی وارد کند.

به گزارش jakartadaily؛ فن‌هایی که برای خنک کردن قطعات لپ تاپ‌ها استفاده می‌شوند، به اندازه کافی قدرتمند نیستند. این امر باعث می‌شود که گرما از لپ تاپ‌ها خارج نشود. زمانی که لپ تاپ بیش از حد گرم می‌شود، اتفاقات بدی رخ می‌دهد.

در ادامه چند نکته برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ارائه شده:

لپ تاپ خود را روی بالشتک قرار ندهید. بالشتک‌ها می‌توانند دریچه‌ها را مسدود کرده و در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شوند.

وقتی لپ تاپ در حالت بسته است، هرگز چیزی را روی صفحه کلید قرار ندهید. این باعث می‌شود دستگاه به طور مکرر روشن و خاموش شود. وقتی لپ‌تاپ را روی حالت درب بسته قرار می‌دهید، قرار است لپ‌تاپ استراحت کرده تا گرما تولید نکند.

گرم شدن لپ تاپ

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ، آن را خاموش کرده و در حالت آماده به کار، زمانی که در طول روز از آن استفاده نمی‌کنید، قرار دهید. در ضمن در طول شب لپ تاپ را کاملاً خاموش کنید و بگذارید خنک شود.

قبل از قرار دادن لپ تاپ در داخل کیف، آن را خاموش کنید.

تجمع گرد و غبار روی دریچه‌ها می‌تواند از عملکرد صحیح آن‌ها جلوگیری کند. برای رفع این موانع می‌توانید از یک پاک کننده برقی کوچک استفاده کنید.

ارسال نظرات