۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۰۱۸۱۱
رئیس ستاد نیروهای مسلح یمن:

روزهای آینده حملات دقیق و دردناک تری در انتظار متجاوزان است

روزهای آینده حملات دقیق و دردناک تری در انتظار متجاوزان است
محمد الغماری گفت: در صورت استمرار حملات و تجاوز آن‌ها، نیروهای یمنی حملات جدیدی را با دقت بیشتر و قدرت تخریب گسترده‌تر علیه آن‌ها انجام خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، یک مقام ارشد نظامی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که آینده دردناکتری در انتظار متجاوزان است.

محمد الغماری رئیس ستاد نیروهای مسلح یمن در صنعا اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در زمینه صنایع نظامی به پیشرفتهای شگرفی نائل آمده اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن در صنعا اعلام کرد که حمله‌های یمن به متجاوزان در روزهای آینده شدیدتر و دقیق‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: ارتش یمن در زمینه ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته، توانمندی زیادی کسب کرده است.

الغماری با هشدار به متجاوزان و دشمنان یمن، اعلام کرد که در صورت استمرار حملات و تجاوز آن‌ها، نیروهای یمنی حملات جدیدی را با دقت بیشتر و قدرت تخریب گسترده‌تر علیه آن‌ها انجام خواهد دادالغماری با هشدار به متجاوزان و دشمنان یمن، اعلام کرد که در صورت استمرار حملات و تجاوز آن‌ها، نیروهای یمنی حملات جدیدی را با دقت بیشتر و قدرت تخریب گسترده‌تر علیه آن‌ها انجام خواهد داد.

وی افزود: موازنه قدرت تغییر کرده است به صورتی که ۷ سال محاصره اقتصادی ظالمانه علیه یمن، نه‌تنها نتوانسته جلوی پیشرفت یمنی‌ها را بگیرد بلکه دستاوردها و پیروزی‌های بسیاری را برای یمن به‌ همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه تسلیحات بازدارنده راهبردی یمن امروز موازنه قدرت را به نفع یمن تغییر داده است، تاکید کرد: موشک‌ها و پهپادهای یمنی توانسته‌اند حملات دقیق و دردناکی را در عمق کشورهای متجاوز انجام دهند.

چند روز قبل، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صفحه شخصی خود در توئیتر بار دیگر با تکرار هشدار درباره نمایشگاه اکسپو دبی نوشت: «برای اینکه نمایشگاه اکسپو امنیت داشته باشد، دوباره توصیه خود را تکرار می‌کنیم».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از همه شهروندان اماراتی و اتباع خارجی مقیم این کشور خواست از همه امکانی که احتمال هدف قرار گرفتن آنها وجود دارد، دور باشند.

این در حالی است که امارات پیشتر از به تعویق افتادن مراسم اکسپو دبی که قرار بود ٣٠ ژانویه برگزار شود خبر داد و علت آن را شرایط اضطراری اعلام کرد.

مسئولان مرتبط با نمایشگاه اکسپو دبی اعلام کردند که مجبور شده‌اند به دلایل فوق العاده جشنی را که قرار بود در تاریخ ۳۰ ژانویه در دبی برگزار شود، لغو کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از دو حمله موفق جنبش انصارالله به ابوظبی و دبی با اشاره به نمایشگاه اکسپو دبی در صفحه توئیتر خود نوشته بود: در برابر ما شاید شکست بخوری.... بهتر است مقصد خود را تغییر دهید.

روزهای آینده حملات دقیق و دردناکتری در انتظار متجاوزان است

انصارالله یمن در قالب «عملیات طوفان یمن ۱» و «عملیات طوفان یمن ۲» یمن موفق شد ابوظبی و دبی را با پهپادها و موشک‌های خود هدف قرار دهد. مبارزان یمنی به امارات توصیه کرده‌اند از جنگ یمن خود را کنار بکشد در غیر این صورت باید منتظر حملات بیشتر باشد.

پیش از این نیز یحیی سریع به شرکت‌های خارجی مستقر در امارات توصیه کرده بود سرمایه‌های خود را از امارات خارج کنند.

روز گذشته هم «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی تصریح کرد: تا زمانی که حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ادامه داشته باشد، نیروهای یمنی نیز مواضع این ائتلاف را بمباران می‌کنند«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی تصریح کرد: تا زمانی که حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ادامه داشته باشد، نیروهای یمنی نیز مواضع این ائتلاف را بمباران می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر یمن در ادامه گفت: حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع ائتلاف متجاوز در عربستان و امارات در پاسخ به تجاوزات آنها انجام می‌شود. ما گفتگو را رد نمی‌کنیم اما با تجاوز نیز برخورد می‌کنیم.

این مقام یمنی در ادامه یادآور شد: ائتلاف سعودی، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها، مساجد و مدارس یمن را مورد هدف قرار می‌دهد. ائتلاف سعودی تصور می‌کند که با زور سلاح می‌تواند ملت یمن را تحت سلطه خود قرار دهد.

وی با انتقاد شدید از مواضع شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از متجاوزان، عنوان کرد: شورای امنیت نهادی است که نفاق در آن موج می‌زد. این شورا باید حملات سعودی‌ها به مجالس عزا و عروسی یمن را ببیند. آیا اعضای شورای امنیت حملات سعودی‌ها به مراکز پرجمعیت را نمی بیند؟/۹۸۸

ارسال نظرات