۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۰۱۸۷۴
کریمی قدوسی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

لزوم اصلاح و بازنگری در قانون به کارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی

لزوم اصلاح و بازنگری در قانون به کارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی
نماینده مجلس با تاکید بر لزوم اصلاح و بازنگری در قانون به کارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی، گفت: مطالبه اصلی مردم از مسؤولان کشور حفظ و صیانت از امنیت است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهید رنجبر، به بررسی خلاهای قانونی نیروی انتظامی در مواجهه با اوباش و اخلالگران پرداخت و گفت: جریان ضد انقلاب و معاند در پی سالیان گذشته درصدد بوده که اقتدار نظام اسلامی ایران را تضعیف کند که یکی از راه ها برای دستیابی به این هدف، زیر سوال بردن اقدامات پلیس و نیروی انتظامی به عنوان پلیس خشونت گرا و خشن بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهید رنجبر با اینکه می توانست از اسلحه برای دفاع از خود استفاده کند اما چنین نکرد، زیرا احکام استفاده از اسلحه بسیار پیچیده است.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز اتفاقاتی از این قبیل و حتی سخت تر رخ داده، گفت: چند سال قبل در مشهد فردی طغیان گر با حمله به نیروی پلیس و ربایش سلاح کمری او اقدام به قتل همسر خود و پلیس می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی دو نفر از نیروی انتظامی در جریان تعقیب چند تن از سارقان و جانیان با سابقه سنگین، با گلوله آنها را از پای در می آورند، اما بازماندگان همان افراد شرور از نیروی انتظامی شکایت می کنند و در نتیجه برای این دونفر پلیس، حکم اعدام صادر شده و اکنون آنها منتظر اجرای حکم هستند.

استفاده از سلاح توسط پلیس برای صیانت از امنیت مردم است

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه قانون به کارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی برای حفظ امنیت مردم بوده، تصریح کرد: اگر پلیس از سلاح برای امنیت خود هم استفاده کند در حقیقت برای حفظ و صیانت از امنیت و جان مردم است.

وی بیان اینکه مجموع قضایای مطرح شده موجب کاهش اقتدار و توان اجرایی نیروی انتظامی می‌شود، ابراز داشت: زمانی که ما اتفاقات حوزه امنیتی کشور را تحلیل و بررسی می کنیم بدین نتیجه دست پیدا خواهیم کرد که باید قانون به کارگیری سلاح برای نیروی انتظامی به صورت شفاف تر و واضح تر مشخص شود.

تصویب یک قانون اشتباه در دوران اصلاحات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به موجب قانون جدیدی که در دوران اصلاحات در مجلس تصویب شد؛ پلیس حق تفتیش خودروهای مشکوک به حمل مواد مخدر و سلاح را در صحنه ندارد چراکه حریم شخصی افراد نقض خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح و بازنگری در قانون به کارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: لایحه جدید درباره بکارگیری سلاح برای نیروی انتظامی ماهیت قضایی دارد از این رو باید این قانون توسط وزارت دادگستری، اطلاعات و کشور و همچنین قوه قضاییه با همکاری ناجا بازنگری و تدوین شود.

مطالبه اصلی مردم از مسؤولان کشور حفظ و صیانت از امنیت است

کریمی قدوسی با بیان اینکه امروز مطالبه اصلی مردم از مسؤولان کشور حفظ و صیانت از امنیت است، گفت: بنده بارها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مشکلات در این زمینه را مطرح کردم تا در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار گیرد و اصلاحات قانونی لازم انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش اظهار کرد: امیدواریم درپی این حادثه تلخ، بازنگری و تحولات مطلوبی در قانون به کارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی به وجود آید و امنیت اجتماعی مردم افزایش یابد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
روح تمامی شهدا از جمله شهید رنجبر شاد و قرین رحمت الهی
ولی مماشات با اراذل و اوباش هم حدی دارد متاسفانه قوانین دست پا گیر استفاده از سلاح ابهت نیروی انتظامی را در مواجهه با اراذل شکسته است. این چندمین مورد درگیری اوباش با نیروی انتظامی طی چند ماه اخیر هست که متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است. امیدوارم به حرمت خون این شهید بزرگوار قوانین سخت گیرانه تری علیه اوباش تدوین شود. تا مردم در کوچه و خیابان با خیال راحتری تردد کنند.
0
0