۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۰۱۹۴۲
هدایتگران فرهنگ(۱۷)؛

طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی

طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی
جلسه ۱۳۲ شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،  جلسه ۱۳۲ شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی و ارائه گزارش از آخرین وضعیت بودجه نهادهای حوزوی با حضور تقی پور و طباطبایی نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه علمیه خواهران، حجج الاسلام والمسلمین پارسانیا، غریبی، هاشمیان اعضاء شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اساتید و متخصصان حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر قم برگزار شد.

رضا تقی‌پور، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی با اشاره به نظام حکمرانی فضای مجازی مطلوب گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری خصوصاً این جمله که اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است، نشان از اهمیت بال و ضرورت پرداختن به فضای مجازی است.

وی در ادامه به  تبیین اصول و شاخصه‌های نظام حکمرانی فضای مجازی مناسب برای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: سند طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی را  در ۶ فصل تدوین کرده ایم.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه حاضرین ضمن ارائه پیشنهاداتی در راستای تصویب و ترمیم طرح و تسریع در روند بستر سازی و تحقق گام‌های نوین در جهت گسترش امنیت در فضای مجازی و حفظ بنیه‌های کشور و حفاظت از داده‌ها و اطلاعات به تحلیل و بررسی فضای مجازی کشور و اقدامات و راهبردهای لازم برای این عرصه پرداختند.

ارسال نظرات