۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۰۱۹۸۸

سعودی‌ها و اماراتی‌ها به صورت مستقیم و وقیحانه در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند

سعودی‌ها و اماراتی‌ها به صورت مستقیم و وقیحانه در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند
عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت: می‌خواهند لبنان در کنار رژیم اسرائیل در سنگر مزدوری باشد اما اینچنین نخواهد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌ الله در مراسمی‌که در شهر «کفر تبنیت» در جنوب لبنان برگزار شد، گفت: عربیّتِ (عرب‌گرایی) ائتلاف‌کننده با اسرائیل، عربیت آمریکایی است و از ما نیست و ما از آن نیستیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری «النشره»، وی افزود: می‌خواهید لبنان در کنار اسرائیل در سنگر مزدوری باشد اما ما در لبنان مظهر عرب‌گرایی اصیل هستیم، فلسطین نیز اینچنین است. از عربستان سعودی می‌خواهیم که عربیت خود را حفظ کند و آن را به ائتلاف با اسرائیل از دست ندهد.

شیخ قاووق تأکید کرد: رزمایش نظامی مشترک میان عربستان سعودی، امارات و بحرین نقاب عربیت دروغین را کنار زد. عزت ملی، ما را از اینکه بخشی از ائتلاف عربی در کنار اسرائیل باشیم، بازمی‌دارد. کرامت ملی لبنان حاضر نمی‌شود که لبنان در سنگر اسرائیل در کنار اسرائیل، امارات، بحرین و سعودی باشد. مشارکت سعودی، امارات و بحرین در کنار اسرائیل در این رزمایش، خنجر زدن به پشت ملت فلسطین و قلب قدس و تهدیدی برای امنیت ملی عربی است و لبنان در مقدمه متضرران است زیرا ما همچنان در موضع تقابل با اسرائیل هستیم.

وی افزود، سفر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به بحرین و امضای توافق نظامی و امنیتی، خیانت به عرب ها و عربیت و تجاوز به کرامت و هویت ملت اصیل بحرین که همواره به فلسطین وفادار بوده، است.

شیخ قاووق در ادامه به انتخابات لبنان پرداخت و گفت، آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و اماراتی‌ها به صورت مستقیم و وقیحانه در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند و هدف تنها یک چیز است: هدف قرار دادن حزب‌الله.

وی افزود، اما آیا علیرغم همه این مداخلات در گذشته و امروز توانسته‌اند چیزی از معادله مقاومت تغییر دهند؟ شرط‌ بندی آنها بر روی ساقط کردن دولت سوریه شکست خورد، شرط‌ بندی آنها بر روی اشغال صنعاء نیز با شکست مواجه شد، همچنین شرط بندی آنها بر روی تحریم‌ های سیاسی، اقتصادی و مالی علیه حزب‌الله به جایی نرسید اما آنها درس نگرفته‌اند.

شیخ قاووق تأکید کرد، حزب‌الله در سال ۲۰۲۲ از نظر محبوبیت مردمی، سیاسی و نظامی نسبت به چهل سال گذشته قدرتمندتر خواهد بود. توهین، دشنام و تحریک علیه حزب‌الله به راهی برای پول درآوردن سفارتخانه‌ها تبدیل شده اما آنها پول خود را بیهوده خرج می‌کنند و ذره‌ای نمی‌توانند به معادله مقاومت ضربه بزنند.

مشارکت عربستان سعودی در رزمایش دریایی به رهبری آمریکا و با حضور نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، باعث واکنش‌های منفی زیادی در جهان عرب شده است.

ارسال نظرات