۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۷۰۲۰۰۶

چالشی مهم برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام

چالشی مهم برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام
حملات بی محابای دشمن که از یک اتاق فکر مشخص در خارج از کشور نشات می گیرد، در داخل کشور هم توسط افراد معلوم الحال دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، که بسیاری بدنبال مرور آن انقلاب عظیم دینی هستند، و بسیاری جوانان را از وقایع و حوادث آن روزگار با خبر می کنند، موجی از تحریفات و انحراف‌ها و نارواگویی‌ها نیز علیه انقلاب اسلامی و برخی شخصیت‌های خدوم و انقلابی، مطرح شده است. حملات بی محابای دشمن که از یک اتاق فکر مشخص در خارج از کشور نشات می گیرد، در داخل کشور هم توسط افراد معلوم الحال دنبال می شود.

در میان همه موضع‌گیری‌های‌خصمانه و تحریف‌آمیز، اهانت یک خبرنگار مشکوک‌الحال و بدسابقه به ساحت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد آقا، بسیار موجب تلخ‌کامی شد. این خبرنگار معلوم الحال در موارد متعدد سعی در تشویش اذهان عمومی داشته است، این بار به بهانه تحریف انقلاب ، از مرحوم یادگار امام نیز انتقام گرفته است!

توهین به مفاهیم بلند انقلاب و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج «سیِّد احمد آقای خمینی» رحمه الله قطعا باعث کدورت خاطر مردم و دوستداران انقلاب خواهد شد. و قطعا دوستداران انقلاب جواب یاوه گویی های آن خبرنگار را خواهند داد، البته این انتظار در اذهان عمومی ایجاد می شود که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام ، چه واکنشی را نشان خواهد داد؟! آیا فرزند ارشد آن مرحوم از مفاهیم بلند انقلاب و مرحوم یادگار امام قاطعانه دفاع خواهند کرد؟ آیا با خبرنگار هتاک شدیدا برخورد خواهند کرد؟!

البته برخود محکم موسسه یاد شده مسبوق به سابقه است؛ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام که گاه در مقابل مواردی به مراتب کم اهمیت‌تر حتی در مقابل برخی از جریان های انقلابی شدت عمل به خرج داده است و از ادبیات بسیار تند استفاد کرده است!

همین امر این تعارض و سوال را برای اذهان عمومی بوجود آورده که چرا در مواجهه با این مسئله زننده و زشت، سکوت پیشه کرده است! شاید برخی گمان ببرند که اهانت به تنها یادگار امام امت برای مؤسسه تنظیم و نشر اهمیتی ندارد یا همگرایی سیاسی با فرد اهانت کننده یا انفعال و جلب رضایت جریان‌های زاویه‌دار، بر دفاع از مرحوم یادگار امام اولویت دارد؟!

این چالش ، محک و امتحان بزرگی برای گردانندگان آن موسسه به حساب می آید، طبق قاعده «حکم الامثال فیما یجوز و ما لایجوز واحد» باید شاهد برخوردهای محکم و شدت عمل باشیم.نه مفاهیم بلند انقلابی قابل کوتاهی و اغماض است و نه وجهه انقلابی و آبروی آن یادگار عزیز قابل تسامح و معامله!

در مورد قضاوت نسبت به مساله فوق باید منتظر ماند و واکنش موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام را دید!  البته اگر این سکوت همچنان ادامه داشته باشد ، چالش دیگری نیز مطرح می شود که اگر چنین اهانتی توسط هر کسی انجام شود، بازهم مواجهه این مجموعه همین طور خواهد بود؟

و نهایتا این سوال مطرح می شود که اگر چنین رویه‌ای در مؤسسه مزبور به عنوان سیره ثابت مطرح شده، اساساً فلسفه وجودی مؤسسه تنظیم و نشر و خرج آن همه هزینه از بیت‌المال در چیست؟!

اگر قرار نیست مؤسسه در مقابل تحریف امام موضع‌گیری نماید، کما اینکه در برخورد با کتاب تحریف‌آمیز الف لام خمینی چنین کرد، و اگر قرار است در مقابل اهانت به فرد خدوم و امینی چون مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد آقا روزه سکوت بگیرد، اساساً چه خاصیتی برای این مجموعه متصور خواهد بود؟!

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
این دهباشی خیلی ..شده باید فکر به حالش کرده هر روز یک دروغی در فضای مجازی منتشر می کنه
2
1