۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۰۲۰۹۲
پژوهشگر تاریخ معاصر:

خواسته مردم از انقلاب؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود

خواسته مردم از انقلاب؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود
قنبری گفت: جمهوری اسلامی با همۀ عظمتش یکی از دستاوردهای انقلاب است، مردم از این انقلاب سه توقع استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حشمت الله قنبری پژوهشگر تاریخ در برنامه ده دشب ده سخنرانی که شب گذشته در مسجد چهارمردان قم برگزار شد با اشاره به پدیده انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده ریشه دار در حقایق ناب اسلامی است.

وی افزود: 42 سال از حماسه آفرینی ملت ایران در سال 1357 سپری شده و معمولاً در ایامی که ما آن را به عنوان لیالی مبارک فجر یاد می کنیم هم دشمنان و هم دوستان انقلاب اسلامی تمهیدات ویژه ای به کار می گیرند.

قنبری با اشاره به گزارشات و آمار دادن های ادارات در این ایام اظهار کرد: گزارش و آمار با تبیین روح عمیق انقلاب اسلامی سازگار نیست، باید دید مردم از انقلاب اسلامی که در سایه یک مرجع تقلید عالیمقام بروز و ظهور کرد چه توقعاتی داشتند؟ 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با همۀ عظمتش یکی از دستاوردهای انقلاب است، ابراز کرد: مردم از این انقلاب سه توقع استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داشتند.

قنبری با بیان اینکه هیچ جای این انقلاب حرف از عریض و طویل کردن راه ها نبود، تصریح کرد: هر کسی که به مسند بنشیند به فکر عریض و طویل کردن راه و جاده، تهیه اطعمه و اشربه خواهد بود، همه طغیانگران عالم برای بقای خود دست به کارهای اصلاحاتی حتی بهتر از ما می زنند.

وی با اشاره به اینکه مردم از انقلاب اسلامی، استقلال می خواستند، خاطرنشان کرد: آیا انقلاب به مردم استقلال هدیه داد؟ انقلابی که در سایه رهبری امام خمینی ظهور و بروز کرد، ننگ دست نشاندگی را از زندگی مردم ایران پاک کرد.

پژوهشگر تاریخ خاصیت دشمن را دشمنی کردنش دانست و گفت: با وجود همۀ دشمنی ها، هیچکس بیان نکرده است که ایران پس از انقلاب اسلامی به جایی وابسته است.

وی با توصیف شعب ابی طالب در صدر اسلام اظهار داشت: صیانت از دین، عزت و شرف هزینه دارد، دشمن وقتی نمی تواند با حکومت انقلاب اسلامی رودر رو مقابله کند، دست به تحریم های اقتصادی می زند تا از داخل و براثر فشار مردم حکومت را متلاشی و منهدم کند.

قنبری با اشاره به اینکه انقلاب، آزادی را به مردم ایران برگرداند، خاطرنشان کرد: علاوه برآزادی خواسته مردم جمهوری اسلامی بود، امام به برکت انقلاب سایه بهائیت، یهودیت و نظام شاهنشاهی را از سر مردم ایران برداشت و نظامی بر پایه جمهوری اسلامی بنا نهاد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب تراز است، عنوان کرد: هرکجا انسان های انقلابی در راس کار قرار گرفته اند، موفق بوده اند، حاج قاسم سلیمانی، حاج حسن طهرانی مقدم ها انسان انقلابی بودند، نفس حسن طهرانی مقدم در قالب موشک لرزه بر اندام دشمن انداخته است.

قنبری با اشاره به اینکه انقلاب مردم آمیخته با رحمت را تربیت کرد، ابراز داشت: اگر امروز عده ای در هر صنف و شغلی اعم از دولتی و غیردولتی به هم رحم نمی کنند، باید در انقلابی بودن خود بازنگری کنند.

ارسال نظرات