۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۷۰۲۳۰۲

بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت

بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) حضور یافت و از این مؤسسه بازدید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) حضور یافت و از این مؤسسه بازدید کرد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام حاجی‌زاده مدیر موسسه دارالإعلام به معرفی این موسسه پرداخت و افزود: موسسه دارالإعلام که از سال 1389 تحت اشراف مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته)‌ فعالیت کرده است، دانش‌پژوهان بسیاری را در زمینه تخصصی نقد وهابیت تربیت کرده است و تالیفات فراوانی را نیز در این رابطه در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که تعدادی از دانش‌پژوهان و پژوهشگران این موسسه به زبان‌های عربی، انگیسی، اردو و فرانسه مسلط هستند، این ظرفیت را غنیمت شمرد و افزود: تخصصی بودن حیطه فعالیت این افراد در کنار زبان‌دان بودنشان می‌تواند کمک شایانی را در امور پژوهشی و آموزشی حج و زیارت کند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ضمن ابراز خرسندی از حضور در موسسه دارالإعلام و تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام شده در این موسسه، سخنان خود را با اشاره به ایام‌الله دهه فجر آغاز کرد و گفت:‌ خداوند در آیه 5 سوره ابراهیم می‌فرماید: وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ و این آیه تقریباً شبیه‌ترین آیه قرآنی نسبت به انقلاب شکوهمند اسلامی است که خداوند متعال، امام خمینی را موسی زمان قرار داد که باعث ایجاد نور در این انقلاب شد.

وی بیان کرد: عظمت و شکوه ایام‌الله دهه فجر در بین جوانان مغفول مانده است و بایستی این ایام‌الله برای جوانان تبیین و مسائل برای ایشان ارائه گردد.

نماینده مقام ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به ولادت امام علی(ع)‌ خاطرنشان کرد: متاسفانه جایگاه امام علی(ع)‌ در جامعه به درستی برای مردم بیان نشده است.

 وی در ادامه با بیان جایگاه امیرالمومنین علی(ع) در کلام پیامبر اکرم(ص)، علما و اندیشمندان غیر مسلمان افزود: انسان‌ها بایستی همواره در زندگی خود امام علی(ع)‌ را الگوی خود قرار دهند و تلاش کنند تا متخلق به اخلاق امام علی (ع)‌ شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام والسلمین نواب با بیان تخصصی بودن موسسه دارالإعلام در حوزه نقد وهابیت اظهار کرد:‌ محبت و مودت یکی از راه‌هایی است که بایستی در زمینه تعامل با وهابیت انجام داد و این محبت، نیاز به زمینه‌شناسی دارد کما اینکه پیامبر(ص)‌ هم وقتی تصمیم بر این داشتند که با مخالفان وارد مذاکره و تعامل شوند، از در محبت و مودت وارد می‌شدند.

وی اضافه کرد: موسسه دارالإعلام و مابقی مراکز پژوهشی بایستی بخشی از ظرفیت خود را در زمینه رصد کردن جهت‌دهی کنند چرا که افراد و مراکز مختلفی وجود دارند که فقط صرفاً کار آموزشی و پژوهشی انجام می‌دهند، ولی الان جهان نیاز به رصد دارد تا مشخص شود که در 20 سال آینده وهابیت دنبال چه چیزی است و چه اتفاقاتی از نظر فکری در حال وقوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر همکاری موسسه دارالإعلام با بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، آمادگی این مرکز را در همکاری و جذب طلاب این مرکز و هم‌افزایی در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

در پایان این جلسه بعضی از دانش‌پژوهان و پژوهشگران این موسسه به بیان سوالات از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دیدگاه‌های خود پرداختد.

ارسال نظرات