۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۰۲۳۴۷

عهد دوباره مردم بصیرت‌مدار و غیرتمند آذربایجان

عهد دوباره مردم بصیرت‌مدار و غیرتمند آذربایجان
مردم مسلمان، ولایتمدار، بصیرت‌مدار و غیرتمند آذربایجان به ویژه تبریز، بر برگزاری جشن ۲۲ بهمن به هر شکل ممکن اصرار دارند تا بر تحکیم سه عنصر موجده انقلاب اسلامی، ماندگاری و بقای آن را تضمین کنند، چراکه استمرار قیام خود تا نابودی ظلم و ستم را وحدت ملی، عقلانیت دینی و عزت ایرانی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس،  عقلانیت، عزت و وحدت ایرانیان را می‌توان «مثلث پیروزی» انقلاب اسلامی دانست که بدون تردید با فقدان هر یک از آنها دورنمای پیروزی قیام ملت ایران را در هاله از ابهام قرار می‌داد.

از همین رو، مردم مسلمان، ولایتمدار، بصیرت‌مدار و غیرتمند آذربایجان به ویژه تبریز، بر برگزاری جشن ۲۲ بهمن به هر شکل ممکن اصرار دارند تا بر تحکیم سه عنصر موجده انقلاب اسلامی، ماندگاری و بقای آن را تضمین کنند، چراکه استمرار قیام خود تا نابودی ظلم و ستم را وحدت ملی، عقلانیت دینی و عزت ایرانی می‌دانند.

از این رو، ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان و تبریز بر برپایی جشن ۲۲ بهمن به عنوان یک حق اصرار می‌ورزد. حقی برای افتخار به گذشته و امیدآفرینی برای آینده تا به جهانیان اعلام کردند که اگر امروز به عنوان مستقل‌ترین و آزاد‌ترین کشور جهان مطرح است رمز و راز آن در همان سه عنصری است که برای برپایی قیام و پیروزی انقلاب به کار گرفتند. عناصری که در اختیار همه ملت‌های ستمدیده و مسلمان می‌باشد و تمسک به آن ر‌هایی بخش از استبداد داخلی و استکبار جهانی است.

هستیم بر عهدی که بستیم

همه آمده بودند، از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر، از کارگر و کارمند تا بازاری و راننده کامیون و دانشجو و دانش‌آموز، همگی به عشق یک پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز با نشان طلایی «اللّه» در میانش و برای تجدید عهد با پیمان و آرمانی ۴۳ ساله در ۲۲ بهمنی سرد و برفی با چاشنی کرونایی.

مردم تبریز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ را هم مانند همه چهار دهه گذشته در صحنه بودند، برای گرامیداشت روزی که در سال ۱۳۵۷ سرآغاز جدیدی را برای کشور و ملت ایران رقم زد، برای جشن پیروزی انقلابی که اسلامیت و جمهوریت را تؤامان برای قلب تپنده خاورمیانه به ارمغان آورد و از همان روز تاکنون این مردم در همه صحنه ها و بزنگاه ها در صف مقدم حضور بوده اند، از مبارزات مشروطه و انقلاب تا جنگ تحمیلی هشت ساله و روزگار سازندگی و تحریم و فشار و حتی در عرصه کرونایی این روزها.

آمده بودند با پرچم هایی در دست و بر سر و بر سر و روی خودروهایشان، ۲۲ بهمن امسال مانند سال گذشته و به تبع شرایط کرونایی به صورت خودرویی برگزار شد اما حتی این محدودیت هم مانع از حضور مردم نشد، مردمی که شاه بیت حرف هایشان ایستادن پای عهد بود، عهدی که ۴۳ سال است به آن وفا کرده اند و در هر شرایطی این وفای به عهد را به بهترین شکل نشان داده اند و امسال هم با وجود خیز دوباره کرونا با خودروهایشان آمده بودند تا غایب این صحنه نباشند.

قدم گذاشتن در مسیر استقلال 

مراسم گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلامی امسال در تبریز مانند همه کشور به صورت خودرویی و برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اُمیکرون برگزار شد و مردم این شهر مسیر میدان ائل‌گلی تا میدان ساعت را با خودروهایشان پیمودند تا یاد و خاطره این روز درخشان در تاریخ معاصر ایران را گرامی دارند، روزی که یکی از شرکت‌کنندگان مسن در این رژه خودرویی آن را روز رهایی ملت از بند جور و ظلم پهلوی و قدم گذاشتن در مسیر استقلال می‌داند و می‌گوید: نوجوانی و جوانی خود را در مسیر این انقلاب گذاشته‌ایم و به همین واسطه قدر و ارزش این حرکت و خود را مؤظف به حضور در چنین جشنی می دانیم.

نگاه از درون و بیرون به ایران

مصطفی، دیگر راننده سنگینی است که به همراه دو پسر و همسرش در این مراسم حاضر است و به اذعان خودش از جمله همان کسانی بوده که به اصطلاح با این نظام زاویه داشته اما از وقتی که به عنوان راننده ترانزیت راهش به کشورهای دور و نزدیک افتاده و واقعیت‌های زندگی در ایران و خارج از آن را از نزدیک و نه از دریچه اخبار و تصاویر شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی دیده و لمس کرده، نگاه و نظرش به شدت تغییر کرده و می‌گوید: امنیت و ثباتی که در کشورمان داریم در بسیاری از کشورهای اطرافمان و حتی در اغلب کشورهای اروپایی نمی‌توانید بیابید، هر چند شاید برخی شرایط و کیفیت زندگی آنها با ما متفاوت باشد ولی وقتی به عنوان یک ایرانی واکنش واقعی بسیاری از مردم خارج را در مورد کشورمان و استقلال و ایستادگی در برابر همه فشارها و زورگویی‌ها می‌بینی، ناخودآگاه احساس غرور و افتخار می‌کنی و همه این‌ها به واسطه همین پرچم سه رنگ با نشان «اللّه»ایی است که امروز برای به اهتزاز در آوردنش در این مراسم حاضر شده‌ایم.

استقلال هزینه دارد و مردم ایران هزینه این استقلال را پذیرا هستند

سعید، دانشجوی نرم‌افزاری است که از مشکلات و سختی‌ها گله دارد اما می‌گوید: هر تغییر و حرکتی سختی‌ها و دشواری‌های خود را دارد اما نباید فراموش کنیم که بسیاری از این هزینه‌ها را به خاطر استقلالی می‌پردازیم که بسیاری از کشورهای دنیا در حسرت آن هستند و اینکه می‌شنوی در پیش از انقلاب ارزش حیوان یک خارجی بیشتر از جان یک ایرانی باشد و یا اینکه سرباز و دیپلمات فلان کشور برای اشغال و ارتزاق از منابع کشور تو حق توحش دریافت می‌کرده، بسیار منزجر‌کننده است و باید بدانیم که انقلاب اسلامی ما و کشور ما را از چنین منجلابی به ساحل آرامش امروزی رسانده که استقلال و عزت خود را داریم هر چند رسیدن و ماندن در این ساحل آرامش هزینه هایی نیز داشته و مردم نجیب ایران برای حفظ همان استقلال و عزت کشورشان این هزینه ها را به جان خریده‌اند و از مسئولان هم انتظار دارند آنها نیز وظیفه خود را در قبال این مردم و منصبی که به واسطه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بر آن تکیه زده‌اند، به انجام برسانند، چراکه شرایط اقتصادی امروز شایسته چنین مردمی نیست که در سرما و گرما، شرایط اسفناک اقتصادی و حتی کرونا در صحنه بوده‌اند و دین خود را در پشتیبانی از نظام و انقلاب خود به نحو احسنت ادا کرده‌اند.

آری مردم تبریز نیز در ۲۲ بهمن سرد و برفی و کرونایی ۱۴۰۰ هم به صحنه آمدند و با پرچم های سه رنگ نقش بسته بر روی خودروها و به اهتزاز درآمده در دستانشان بار دیگر ثابت کردند که «هستند پای عهدی که بستند» و در کنار این وفای به عهد ۴۳ ساله اما مطالباتی جدی برای رفع مشکلات و بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی از مسوولان داشتند، چرا که معتقدند اگر انتظار مسوولان از مردم، حضور در صحنه و اعلام وفاداری به نظام و انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، توقع حداقلی مردم از مسوولان نیز حضور در میدان عمل و تلاش عملی برای حل مشکلات است.

ما نیامده‌ایم که افسانه شویم، آمده‌ایم که حقیقت‌ساز باشیم

ما انقلابی و دشمن‌افکن زاده شدیم، انقلابی و پراستقامت زندگی کردیم و انقلابی و خیبرشکن باقی می‌مانیم. ما نیامده‌ایم که افسانه شویم، آمده‌ایم که حقیقت‌ساز باشیم. انقلاب ما هر‌سال بیشتر از سال قبل زیر فشار تهاجم ترکیبی دشمن بوده و شگفتا که هرسال قوی‌تر از سال قبل مقابل «دشمن ترکیبی» خود ایستاده و ترکیب زشت دشمن را به‌هم ریخته است!

انقلاب شکوهمند اسلامی شکوهمندانه و با پیروزی‌هایی که در لسان دشمن به آن اعتراف می‌شود، به جشن ۴۳ سالگی خود رسید. «نهالی» که سال ۵۷ در دل مردم ریشه دواند، اکنون به «درختی تنومند» تبدیل شده که شاخه‌های آن از مرز‌های کشور فراتر هم رفته است. انقلاب ۴۳ ساله ملت ایران، اما در تمام این سال‌ها «رنج دوران» برده است و «خون دل‌ها» خورده است. از یاد نمی‌بریم که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن درون و بیرون برای فرو نشاندن انقلاب دست به هر اقدامی زد؛ از ترور‌های خیابانی تا ناآرامی‌های قومی در استان‌های مرزی، از جنگ هشت‌ساله صدام به پشتوانه دولت‌های استکباری شرق و غرب، تا تحریم‌های همه‌جانبه که همچنان هم ادامه دارد. اما هر یک از این تهاجمات که برای سرنگونی یک دولت غیر مردمی کافی بود، نتوانسته و نخواهد توانست جایگاه و پایگاه این نظام مردمی را متزلزل کند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات