۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۷۰۲۳۸۳
نماینده‌ سابق رهبر انقلاب در آمریکای لاتین:

امام هیچگاه برای قدرت‌های ظاهری اعتباری قائل نبودند

امام هیچگاه برای قدرت‌های ظاهری اعتباری قائل نبودند
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: امروز شما با موبایل‌های خودتان، با نوشته‌هایتان و با آگاهی دادن به جامعه‌ جهانی، می توانید در آماده سازی دنیای قبل از ظهور، سهیم باشید.

به گزارش سروبس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی در مراسم جشن چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در مجتمع آموزشی ـ فرهنگی دکتر حسابی برگزار شده بود، با اشاره به جمله‌ی معروف انقلاب ما، انفجار نور بود، گفت: اثرات و شعاع این انقلابِ نورانی، نه تنها در ایران؛ بلکه در سراسر جهان قابل مشاهده است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با اشاره به سفر یک ماهه‌ای که در معیت مرحوم آیت الله مصباح به کشورهای آمریکای لاتین داشتند گفت: در همان سفر، به همراه مرحوم آیت الله مصباح، به دیدار کاردینال (نماینده‌ی پاپ) که مردی حدود ۸۰ ساله و رهبر بیش از ۲۰۰ میلیون نفر بود، رفتیم.

وی ادامه داد: پس از گفت‌وگوهای دوجانبه‌ی صورت گرفته، خطاب به ما گفت: آقایانی که از ایران آمدید و نماینده‌ی انقلابی هستید که جهان را تکان داده است، بدانید، ما در زمان جنگ عراق با ایران، برای شما دعا می‌کردیم که خدایا! این مردم را پیروز کن.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی سخنان نماینده‌ پاپ در برزیل را نشان از نزدیک بودن دل‌های موحدان عالم به یکدیگر برشمرد و افزود: کاردینال خطاب به ما گفت: اگر شما در جنگ عراق، شکست می‌خوردید، ما ناراحت می‌شدیم؛ زیرا شما جبهه‌ی خداشناسی و جبهه‌ی دینیِ جهان هستید و میخواهید پرچم دین را بلند کنید. شما ابراهیم علیه‌السلام را به صحنه‌ی جهان آوردید. شما موسی علیه‌السلام، عیسی علیه‌السلام و محمد صلی الله علیه و آله را به صحنه آوردید.

رییس موسسه‌ اندیشه‌ شرق، دنیا را آماده و تشنه‌ معارف دانست و گفت: امروز جهان بشریت در حال مهیا شدن برای ظهور است، همانگونه که در زمان انقلاب، مردم به یک آگاهی، تفکّر و بینش بلند رسیدند که همافران ارتش، خود را سرباز امام اعلام کردند، جهان نیز در عصر ظهور، تسلیم امام زمان ارواحنافداه خواهد بود.

حجت الاسلام و‌المسلمین ربانی رمز پیروزی امام خمینی (ره) را معامله‌ی ایشان با خدا دانست و با اشاره به دیدار امام با ادوارد شواردنادزه (وزیر خارجه‌ اتحادیه‌ جماهیر شوروی) گفت: علیرغم اینکه به امام توصیه شده بود تا در وقت ملاقات با دوارد شواردنادزه، تشریفات مخصوص دیپلماتیک را در حد امکان رعایت کنند؛ اما در زمان حضور ایشان در اتاق ملاقات، نه با لباس رسمی آمدند و نه راس ساعت مقرّر، بلکه با تاخیر حاضر شدند، زیرا امام، هیچگاه برای قدرت‌های ظاهری، اعتباری قائل نبودند.

وی خطاب به دانش آموزان مجتمع دکتر حسابی گفت: عزیزان! خودتان را برای دنیایی که دنیای علم و فکر است، آماده کنید. 

رایزن فرهنگی سابق ایران در آرژانتین با بیان اینکه دشمنان دیگر از انرژی هسته‌ای ما نمی‌ترسند گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان از فکر ما میترسند.

وی در پایان دانش آموزان مجتمع دکتر حسابی را مورد خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز شما با موبایل های خودتان، با نوشته‌هایتان، با آگاهی دادن به جامعه‌ی جهانی، میتوانید در آماده سازی دنیای قبل از ظهور، سهیم باشید.

در پایان این برنامه، دانش آموزان سوالات خود را از وی پرسیدند و با نماینده‌ی سابق رهبر انقلاب در آمریکای لاتین، عکس یادگاری گرفتند.

ارسال نظرات