۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۰۲۳۹۴

جهاد علیه توطئه تحریف

جهاد علیه توطئه تحریف
جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت ۴۳سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ترفندها و فتنه‌های گوناگونی مواجه شده است اما توانسته از همه برنامه‌ریزی‌های دشمن با سرافزاری بیرون بیاید و پرچم عزت ملت ایران را برافراشته نگاه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بدیهی است که امروز دیگر دشمن نه قدرت تهدید نظامی دارد و نه می‌تواند با تحریم به اهداف خود دست پیدا کند.

در حال حاضر مهم‌ترین پروژه‌ای که در دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارد، موضوع تحریف حقایق و واقعیت‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب در ایران رخ داده است.

آنها تلاش می‌کنند از مؤلفه‌های دیگر برای موفقیت ترفند تحریف استفاده کنند و به شکلی، توانایی و توانمندی‌های ملت ایران را به عنوان ضعف و ناتوانی نشان‌ دهند و این‌گونه القا کنند که نظام جمهوری اسلامی از کارایی و کارآمدی لازم برای بهبود وضعیت ملت ایران برخوردار نیست.

به همین دلیل برنامه‌ریزی دشمن این است که هیچ نقطه مثبتی را برای ایران بعد از انقلاب در نظر نگیرند و با سوءاستفاده از لشکر رسانه‌ای خود، نقاط مثبت ملت و نظام را ضعف تلقی کنند.

طبیعی است که در این مسیر کسانی که به لحاظ سنی در جریان وقایع مربوط به انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و توطئه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران نبوده‌اند، بیشتر در معرض تحریف دشمن قرار می‌گیرند و دشمن تلاش خواهد کرد که آنها را با دروغ‌ها و روایتگری‌های غلط به تحلیل‌ها و محاسبات اشتباه وادار کند. به اعتقاد من جهاد تبیین باید بازتعریف شود.

از این جهت که اولا رهبر معظم انقلاب در ابتدا از لفظ جهاد استفاده کردند و همان‌طور که ایشان هم فرمودند، همواره جهاد زمانی به‌وقوع می‌پیوندد که در مقابل دشمن قرار بگیریم بنابراین معلوم می‌شود که تبیین به معنای مقابله با ترفندها و برنامه‌های رنگارنگ و تمام‌عیار دشمنی است که به حمایت آمریکا و همدستی لشکر رسانه‌ای آنها در حال اجرا است و هدف آن ایجاد ممانعت برای حرکت ملت ایران به سمت پیش‌برندگی است.

طبعا تلاش دشمن و استکبار جهانی برای تحریف در واقعیت‌ها این است که دوباره با مخدوش کردن افکار عمومی و قلب حقایق، ملت ایران دچار خمودی و انفعال شود.

به همین دلیل تصور می‌کنم در روزهایی که یادآور ایام پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر است، وظیفه همه نخبگان، دانشجویان،‌ علما و اهالی فکر و نظر، این است که دست به جهاد تبیین بزنیم، روایتگری‌های درست را در مقابل روایتگری‌های غلط و تحریف‌شده قرار دهیم و قوت‌ها و توانمندی‌های خودمان را به مردم معرفی کنیم.

به اعتقاد من آن‌قدر توانایی‌‌ها و جنبه‌‌های مثبت در طول ۴۳ گذشته در ملت ایران وجود داشته که شرکت در این جهاد تبیین، می‌تواند نقشه‌های دشمنان را خنثی و توطئه‌های آنها را نقش برآب کند.

پرویز سروری - فعال سیاسی و عضو جمعیت رهپویان / روزنامه جام جم

ارسال نظرات