۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۰۲۴۰۷
در سومین سالگرد بیانیه گام دوم؛

نشست «بیانیه گام دوم و جهاد تبیین، ضرورت ها و راهبردها» برگزار شد

نشست «بیانیه گام دوم و جهاد تبیین، ضرورت ها و راهبردها» برگزار شد
به مناسبت سومین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نشست «بیانیه گام دوم و جهاد تبیین، ضرورت ها و راهبردها»، به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت سومین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نشست «بیانیه گام دوم و جهاد تبیین، ضرورت ها و راهبردها» به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای و با حضور حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک ریاست جمهوری و خانم خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدام راهبردی وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدام راهبردی ما تشکیل قرارگاه عدالت برای تامین علم ثابت در 16 استان کشور، بازسازی، احداث و تامین وسائل مورد نیاز مدارس در استان های کم برخوردار می باشد که در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: آموزش و پرورش بعد از معدن بیشترین ارزش افزوده را دارد، ما دیپلم بیکار نداریم و بیکاری متعلق به مقاطع بالاتر آموزشی است و نیازمندیم در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش تلاش بیشتری صورت بگیرد.

خزعلی اظهار کرد: برای حفظ هویت دینی و ایرانی  باید به زنان بیشتر اهمیت داد، اگر در جنگ سخت مردان در خط مقدم بودند، امروز در جنگ نرم بانوان در خط مقدم هستند و مردها باید به آن ها محتوا و اسلحه دهند.

وی ادامه داد: دشمن زنان را هدف قرار داده، اگر آن ها را از خط مقدم به خانه بیاوریم، در خانه آنان را مورد هدف قرار می دهند و لذا باید قوی باشیم و بانوان را در خط مقدم یاری و کمک کنیم.

در ادامه یامین پور ابراز کرد: جهاد تبلیغ را ابلاغ از طریق رسانه می دانم، برای جهاد به ابزار هنر و رسانه نیاز داریم، تغییر ذائقه و ایجاد سبک زندگی اسلامی با خلق هنر امکان پذیر خواهد بود.

معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به درصدی از جامعه که ارتباطی با رسانه کشور ندارند، اذعان کرد: با درصد بالایی از جوانان تنها از طریق بیلبوردها در ارتباط هستیم، چرا که نه رسانه ملی و نه فضای مجازی ما را دنبال می کنند، این سیاست و رویه باید تغییر پیدا کند، به نظر می رسد غالباً فضای حکمرانی ما فضای گفت و گو و مفاهمه نیست و گفت و گویی یک طرفه است.

لاریجانی هم در این مراسم بیانیه گام دوم و جهاد تبیین را در ارتباط با هم دانست و خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم تصویری از گذشته و آینده به ما می دهد.

وی افزود: رویش های انقلاب بسیار عجیب است و برای دیدن جامعه نباید به آمار و ارقام کور بسنده کرد، تصویر واقع بینانه لازم است.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی با بیان اینکه باید انقلاب را درست فهمید، اظهار کرد: جمهوری اسلامی و جریان نهضت مقاومت دو جریان بزرگ پدید آمده از انقلاب اسلامی است، نهضت مقاومت یعنی در مقابل نظام سلطه کوتاه نمی آییم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیانیه گام دوم و جهاد تبیین را دارای ارتباط متقابل برشمرد و عنوان کرد: بیانیه گام دوم یکی از مصادیق جهاد تبیین است و از طرفی جهاد تبیین مقدمه ای برای تحقق بیانیه گام دوم می باشد.

وی با اشاره به واژه امید در بیانیه گام دوم اظهار کرد: مهم ترین توصیه رهبری به جوانان در این بیانیه امید است، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 7 توصیه دارند که قبل از آن توصیه به امید می کنند.

خیاطیان نیز در این مراسم معنی جهاد را به کار بستن تمام نیرو دانست و گفت: جهاد غالباً به معنای قدرت و جنگ نرم افزار گونه است براین اساس جهاد تبیین عبارت است از تلاش مستمر و به کار بستن تمام نیرو برای حقایق انقلاب اسلامی و به عقیده بنده بیانیه گام دوم یک بیانیه تبیینی است.

رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به مطالب بیانیه گام دوم تصریح کرد: تبیین شرایط قبل از انقلاب، شعارهای انقلاب، دستاوردهای انقلاب و تبیین افق آینده در متن بیانیه آمده است، این جلسه مقدمه ای برای بیانیه است و باید در حوزه نخبگانی این بیانیه تبیین صورت بگیرد.

در ادامه حجت الاسلام عاملی بیانیه دوم را برخاسته از فطرت دانست و گفت: وقتی این بیانیه از اخلاق و معنویت سخن می گوید یعنی سخن از گمشده جهانیان و فطرت بشریت است، دنیای پیشرفته پیشرفت مادی داشته اما در حوزه معنویت گمشده های زیادی دارد.

وی افزود: در سه کشور وزیر تنهایی معرفی کرده اند چرا که منقطع از فرمان خدا زندگی کرده اند و به همین خاطر هر تعریفی از خانواده و ارتباط انسان ها دارند و بحرانی وجود دارد که بیانیه گام دوم از این منظر پاسخ دهنده به حسرت بزرگ و یک خواست بزرگ نسبت به تمدن نوین اسلامی است.

ارسال نظرات