۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۰۲۶۲۳

احتمال حصول توافق تا اوایل ماه آینده میلادی

احتمال حصول توافق تا اوایل ماه آینده میلادی
یک دیپلمات ایرانی و یک دیپلمات غربی حاضر در وین از احتمال حصول توافق تا اوایل ماه آینده میلادی خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام ارشد ایرانی و دیپلماتی غربی در گفتگو با خبرگزاری رویترز از احتمال دستیابی به توافق تا ماه آینده میلادی خبر داده‌اند.

رویترز به نقل از ۲ مقام ارشد ایرانی مدعی شد که برخی از مسائل پیچیده در برجام همچنان حل‌نشده باقی مانده‌اند و همچنین مدعی است که ایران خواستار باقی‌ماندنِ سانتریفیوژ‌های پیشرفته در ایران و انبار کردن آن‌ها شده است.

به ادعای رویترز، یک مقام ارشد ایرانی به این نشریه گفت: «در مذاکرات وین همچنان ۳۰ درصد از مسائل پیچیده و دشوار باقی مانده است، اما می‌توانیم تا اوایل ماه مارس (اسفند) به توافق بر سر آن‌ها برسیم.»

همچنین دیپلماتی غربی هم مدعی است که اگر تمامی مسائل پیشروی خوبی داشته باشند، تا اوایل ماه مارس حصول توافق میسر خواهد بود.

این خبرگزاری همچنین مدعی است که مقام ارشد ایرانی دیگری نیز می‌گوید ایران خواستار آن است که سانتریفیوژ‌های خود را در داخل کشور مهر و موم کرده و نگه دارد و آن‌ها را به خارج نفرستد.

در حال حاضر هشتمین دور مذاکرات برجام در وین در حال برگزاری است و «علی باقری کنی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نماینده ایران در این مذاکرات حضور دارد.

شب گذشته «استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار حاضر در وین احتمال داد امروز (دوشنبه) نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل شود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین نیز در پیامی جداگانه از مشورت با نمایندگان برجامی در وین خبر داد و گفت: «من به صورت ویژه، نشستی سازنده با دکتر باقری کنی درباره مسائل مهم باقی مانده داشتم.»

اما در مقابل «بیل هاگرتی» سناتور جمهوریخواه آمریکایی، ایران را به تحریم‌های بیشتر توسط کنگره و مسدود کردن هرگونه توافق هسته‌ای بالقوه با دولت فعلی آمریکا در صورتی که این توافق از سوی کنگره بررسی نشود، تهدید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات