۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۷۰۲۶۴۸
استاد حوزه علمیه خواهران:

جهاد تبیین با عافیت طلبی و شعار منافات دارد

جهاد تبیین با عافیت طلبی و شعار منافات دارد
خانم سلطانی گفت: جهاد همانگونه که از معنی آن مشخص است به تعب و به سختی افتادن نیاز دارد و با عافیت طلبی، یک جا نشینی و شعار دادن منافات دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم سلطانی استاد حوزه علمیه خواهران، در نشست «جهاد تبیین، رسالت بانوان انقلابی» که خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به ویژگی های جهاد تبیین گفت: جهاد همانگونه که از معنی آن مشخص است به تعب و به سختی افتادن نیاز دارد و با عافیت طلبی، یک جا نشینی و شعار دادن منافات دارد.

وی جهاد تبیین را بحث تازه ای نداست و افزود: حضرت آقا از همان روزهای آغازین مبارزات انقلاب جهاد تبیین داشتند و این واژه در کوران حوادث فتنه 88 و با جمله «أین عمار» خودش را به خوبی آشکار کرد، عمار علاوه بر اینکه یک رزمنده بسیار قوی بود یک مبین مسلط به مباحث بود.

استاد حوزه علمیه خواهران عمار را افسر مقابله با جنگ روانی توصیف کرد و ابراز داشت: در جنگ صفیین عمار افسر مقابله با جنگ روانی معاویه و عمرو بن عاص بود، شبهه پشت شبهه و عمار این میان نقش روشنگری را برعهده داشتند.

سلطانی عادت رسانه دشمن را حذف و تحریف برشمرد و اظهار داشت: رسانه هایی داخلی باید بدانند اگر سخنی از سخنان رهبری حذف یا تحریف شود خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند.

وی با اشاره به ویژگی و امتیازات بانوان تصریح کرد: زن بما هو انسان یک سری ویژگی عام دارد که براساس آن می تواند دوشادوش آقایان فعالیت کند اما از طرفی ویژگی های اختصاصی مثل مادر، همسر و محور خانواده دارد که از آن ها به طور ویژه می تواند در جهاد تبیین استفاده کند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: فرزندآوری و تربیت نسل جدید در عصری که کشور با تله جمعیتی روبه رو است به نوعی جهاد محسوب می شود، بانوان در زمینه با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین کنند.

سلطانی شناسایی مواضع دشمن را لازم دانست و خاطرنشان کرد: نباید راهی که هیچ بازخوردی ندارد را ادامه دهیم، بلکه باید مواضع دشمن را شناخت و برای مقابله با آن طرح های نو ایجاد کرد،

وی در پایان با اشاره به بودجه نهادهای فرهنگی اظهار کرد: اگر برای فرهنگ هزینه و بودجه نکنیم، ضربه همه جانبه خواهیم خورد، حوزه علمیه خواهران نیز باید با بازنگری در برخی از دروس برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دشمن، طلاب خواهر را واکسینه کند.

 

ارسال نظرات