۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۷۰۲۶۸۴
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

موازی کاری‌ها در نهادهای حوزوی موجب کند شدن روند خدمات رسانی می‌شود

موازی کاری‌ها در نهادهای حوزوی موجب کند شدن روند خدمات رسانی می‌شود
رئیس مرکز خدمات حوزه نهضت ملی مسکن را فرصت مناسبی برای حل معضل مسکن طلاب دانست و گفت: موازی کاری‌ در نهادهای حوزوی سبب کند شدن روند خدمت رسانی می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در دیدار با آیت الله اراکی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، به اقداماتی که در مرکز خدمات از ابتدای تأسیس انجام شده است اشاره کرد و این اقدامات را قابل تحسین دانست و گفت: در حال حاضر باید درصدد گسترش این خدمات باشیم و از سوی دیگر به آینده‌پژوهی برای ارائه خدمات جدید و هدفمند توجه کنیم.

وی گفت: حمایت هدفمند از رسالت طلاب و روحانیون از اهداف طرح هدفمندی است؛ بر اساس این طرح طلابی که به یکی از شئون حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند، به این معنی که از طلاب تا زمان مشخصی که در حال تحصیل هستند حمایت تحصیلی صورت می‌گیرد و پس از آن حمایت تحصیلی قطع شده و حمایت تبلیغی و پژوهشی آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی نهضت ملی مسکن در کشور را فرصت مناسبی برای حل معضل مسکن طلاب برشمرد و بیان داشت: بر اساس یک برنامه اولیه پیش‌بینی کرده‌ایم سالانه ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای طلاب و روحانیون آماده گردد.

وی با بیان اینکه موازی کاری‌ها در نهادهای حوزوی موجب کند شدن روند خدمت رسانی می‌شود، گفت: در نشست‌هایی که با مسئولان مراکز حوزوی در قم و مشهد و همچنین علمای بلاد برگزار می‌کنیم به دنبال این هستیم که این موازی کاری حذف شود و هر نهاد به مأموریت اصلی خود بپردازد و موجب ارتقای علمی، پژوهشی، آموزشی و تهذیبی حوزه شود و مرکز خدمات هم حمایت‌کننده فعالیت‌های حوزه باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پایان تصریح کرد: الحمدالله هماهنگی بسیار خوبی بین مرکز خدمات و مراکز حوزوی برقرار است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
حاج آقا ظاهرا در جریان امر نیستند که طلاب تا آخر عمر تحصیل می کنند، بهتر بود زمان مشخص می کردن که مثلا هر طلبه تا 15 سال از حمایت تحصیلی برخوردار خواهد بود و بعد از آن طلاب باید وارد کانال تبلیغ، تحقیق و یا تدریس بشوند تا مرکز خدمات بهشون خدمات ارائه کنه.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
حمایت
0
0