۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۰۲۷۶۲
حجت الاسلام نقدعلی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

رهبران روحانی، پایمردان ثابت قدم

رهبران روحانی، پایمردان ثابت قدم
نماینده مجلس با اشاره به رشادت های سید عباس موسوی دبیر کل اسبق حزب الله لبنان، گفت: در تاریخ رهبران ثابت قدم روحانیون بوده اند که در مسیر خود متزلزل نشدند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو هیئت رییسه فراکسیون حمایت از مقاومت در مجلس، به مناسبت سالروز شهادت شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: اگر در تاریخ بشریت نگاه کنیم می‌بینیم که رهبران آزادی خواه بشریت و مصلحان جوامع عمدتا از قشر روحانی بوده‌اند و از پیامبران الهی گرفته تا امامان و روحانیون انقلابی همه با آرمان هایی الهی در مسیر اهداف خود ثابت مانده و حتی جان خود را داده‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور رهبران غیر دینی در صف مصلحان را نمی توان نادیده گرفت اما نکته این‌جاست که کدام دسته افراد حضور گسترده‌تر و پررنگ‌تری داشته‌اند و مهم‌تر این‌که کدام تا آخر به پای اهدف خود ایستاده‌اند؟

حجت الاسلام نقدعلی با خاطرنشان کردن رشادت‌ و پایمردی‌های معممین در سال‌های جنگ تحمیلی ایران، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس آن‌کسانی که مردم و به خصوص جوانان را با حضور خود در خط مقدم جبهه ها به میدان هدایت کردند همین قشر مذهبی ما بود؛ روحانیون با شعله‌ور کردن نور ایمان در دل رزمندگان اسلام، قدرت و جسارت آن ها را صد چندان می‌کردند.

وی افزود: حتی از پشت جبهه ها در مساجد شهر ها، تبلیغ روحانیون کانون توجه مردم بود و همین امر نقش به سزایی در بسیج مردم رشید ایران برای دفاع از کشور ایفا کرد، به همین جهت ما نباید نقش طلاب رزمنده در آن زمان را به فراموشی بسپاریم.

عضو هیئت رییسه فراکسیون حمایت از مقاومت مجلس با اشاره به بالا بودن احتمال انحراف مصلحان غیر روحانی، خیانت محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین به مردم آزادی خواه خود را به عنوان نمونه ای از جداشدن های رهبران غیر روحانی از صف یارانشان قلمداد کرد.

نماینده مجلس ادامه داد: انحراف رهبران غیر روحانی بعد از دستیابی به موفقیت ها و اولین نتایج و به تبع آن رها کردن مردمانشان به جهت سازش با دشمنان خود، در تاریخ به وفور قابل مشاهده است و حال آنکه روحیه استقامت و وفاداری به آرمان‌ها در روحانیون مبارز برکسی پوشیده نیست.

وی سیره و رشادت‌های حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی را الگوی کامل جبهه های مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان دانست و تصریح کرد: بعد از شهادت سید عباس نه تنها آتش حزب الله بر علیه مستکبران کم فروغ نشد بلکه با جانشینی سید حسن نصر الله به عنوان دبیر کل این حزب و پایداری او در جبهه مقاومت، امروز استکبار جهانی و علی الخصوص اسرائیل دشمن درجه یک مسلمانان به ذلت و خاری خود در مقابل این گروه مقاومت مسلمانان اعتراف می‌کند.

ارسال نظرات