۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۰۲۷۷۷
منتقد و تحلیلگر سینما مطرح کرد؛

جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ از بهترین جشنوار‌ها

جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ از بهترین جشنوار‌ها
رحمتی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ را از بهترین جشنواره‌ها دانست و گفت: هنرمندان از کارشناسان دینی سینما و تلویزیون فراری هستند چرا که تنها نقاط منفی را می‌بینند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رحمتی کارگردان سینما در نشست سیاست گذاری فرهنگی جشنواره فیلم فجر که پنجشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد، با بیان اینکه از ۲۲ فیلم ۱۶ فیلم جشنواره را دیده ام، گفت: متاسفانه با هنر کاری کرده‌ایم که هنرمند از ما [کارشناسان دینی] گریزان است باید نگاهمان را درست کنیم، نقد لازم و ضروری است اما به مسائل جزئی پیش پا افتاده نباید بپردازیم و صرفاً نقاط منفی را برجسته کنیم.

 وی افزود: نقد برجسته کردن نقاط منفی و کوبیدن نیست، بدون تعارف بگویم هنرمندان از کارشناسان دینی سینما و تلویزیون فراری هستند چرا که تنها نقاط منفی را می بینند.

مدرس هنر سینمایی در پاسخ به تاج الدینی گفت: چرا می گویید جشنواره زجر؟! سینما و جشنواره متعلق به همه گروه‌ها است و باید سلیقه همه گروه‌ها را مد نظر قرار داد، به عقیده من این جشنواره از بهترین جشنواره‌ها بود.

کارگردان سینما با اشاره به اینکه نقاط مثبت فیلم ها را ببینیم و آنها را تشویق کنیم، بیان کرد: اگر قرار است تغییری در سینما صورت بگیرد باید با گارد به سوی هنرمندان حرکت نکنیم.

تحلیلگر سینما با ضمن پرداختن به عملکرد فیلم های جشنواره فیلم فجر 1400ابراز کرد: فیلم دسته دختران به دختران ما انگیزه زندگی می‌دهد، نگاه من مثبت و فراتر از تکنیک است، این جشنواره از بهترین جشنواره های چند سال اخیر بود.

رحمتی در دفاع از فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال عنوان کرد: شب  طلایی حاتمی‌کیا به مادر ایرانی پرداخته است، در ملاقات خصوصی واقعیت‌های جامعه به نمایش گذاشته شده است، ملاقات خصوصی فیلم کف شهر بود، مرد بازنده مطالبه گری است و بدون قرار قبلی شعیبی یکی از بهترین فیلم ها در رابطه با امام رضا بود.

مدرس هنرسینمایی در پایان اظهار کرد: باید تمام طیف ها را دید و کاری نکنیم که هنرمندان از کارشناسان دینی زده شوند، با نگاه مثبت به فیلم های جشنواره نگاه بیندازیم و زیبایی و واقعیت های به نمایش گذاشته شده را ببینیم.

ارسال نظرات