۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۰۲۸۲۳

انتقاد امام جمعه دزفول از برخی بیانیه نویسی ها/ چوب به مرده نزنید

انتقاد امام جمعه دزفول از برخی بیانیه نویسی ها/ چوب به مرده نزنید
قم ـ حجت الاسلام والمسلمین قاضی ضمن انتقاد از برخی بیانیه نویسی ها در دزفول، گفت: برخی افراد با بیانیه نویسی های خود، چوب به مرده زده و برخی از مباحث را برجسته می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، حجت الاسلام والمسلمین قاضی در جلسه طلاب و فضلای دزفولی مقیم قم که در حسینیه چهارده معصوم (ع) نیروگاه برگزار شد، اظهار داشت: ماه رجب، ماه برکات بزرگ است و از ذکرهای مورد سفارش در این ماه، ذکر لا اله الا الله و ذکر استغفار است که تأکید بسیاری شده است.

وی ابراز داشت: احترام به بزرگان و علما یکی از مباحثی است که طلاب و فضلا باید به آن اهتمام داشته و ثمرات بسیاری را برای ما خواهد داشت.  

امام جمعه دزفول خاطرنشان ساخت: مطالعه کافی برای منبر از ضروریاتی است که مبلغین باید به آن توجه داشته باشند؛ چراکه وقت مردم حق الناس است و باید برای آنان ارزش قائل شد و مطالبی بیان شود که مورد نیاز آنان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی تصریح کرد: بروزرسانی روش تبلیغ از دیگر مباحث ضروری است که طلاب و فضلا باید برای آن وقت کافی بگذارند؛ امروز دیگر نمی توان همانند قدیم به مسئله تبلیغ پرداخت و سنتی عمل کرد؛ بلکه باید از روش های جدید تبلیغی استفاده نمود.

وی بیان داشت: شرح صدر و رعایت حریم ها از دیگر نکات قابل توجه برای مبلغین است که باید مدنظر قرار دهند.

امام جمعه دزفول اظهار داشت: امروز هجمه فرهنگی بسیار سنگین است و دشمن به صورت برنامه ریزی شده در مباحث فرهنگی ورود پیدا کرده است که شاهد این مسائل در دزفول نیز هستیم.

سخنران این جلسه ابراز داشت: مسئله جهاد تبیین از منویات رهبر معظم انقلاب است که در این موضوع باید تلاش های بسیاری صورت بگیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی خاطرنشان ساخت: امروز ظرفیت های مناسبی در دزفول وجود دارد که نیازمند حمایت و هدایت بوده و باید از آنان پشتیبانی داشت.

وی در پایان ضمن انتقاد از برخی بیانیه نویسی ها در دزفول، بیان داشت: به اتفاقاتی که در دزفول رخ می دهد، توجه داشته و مطلع از پشت پرده ها هستیم و واکنش خاصی را نشان نمی دهیم؛ اما برخی افراد با بیانیه نویسی های خود، چوب به مرده زده و مباحثی که نیاز به رسانه ای شدن نیست را برجسته می کنند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام سیفی نژاد به ایراد سخن پرداخت و گفت: تبلیغ برگرفته از آیات قرآن کریم است و خداوند متعال در آیه 122 سوره توبه بیان داشته اند که افرادی باید کوچ نموده، تفقه در دین کرده و قوم خود را انذار نمایند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی و مأموریت ذاتی طلاب و فضلا، تبلیغ است و باید آنچه یاد می گیریم را به مردم بیاموزیم.

این فعال تبلیغی ابراز داشت: از نکات بسیار مهم در تبلیغ این است که محور سخنان یک روحانی باید مباحث قرآنی باشد؛ آیات قرآن برای هدایت و آبادانی دنیا و آخرت مردم نازل شده است و بهترین، حکیمانه ترین و تأثیرگذارترین سخنان، کلام حضرت حق می باشد.

حجت الاسلام سیفی نژاد خاطرنشان ساخت: عمل به آنچه می گوییم از نکات بسیار مهم برای یک طلبه و روحانی است و مردم انتظار دارند که یک روحانی به آنچه می گوید، عمل نیز نماید.

وی تصریح کرد: تشریفات سبب فاصله مردم با روحانیت خواهد شد و در توصیه های ائمه اطهار علیه السلام نیز وجود دارد که باید در میان مردم بود و تشریفات را حذف کرد.

این فعال تبلیغی بیان داشت: اعتدال در برخورد، برخورد مؤدبانه، شاداب بودن، نرم و لیِّن سخن گفتن، پرهیز از أمر و نهی به دیگران، احترام به علمای منطقه تبلیغی و اخلاق نیکو از خصوصیاتی است که می تواند یک طلبه را در میان مردم محبوب سازد.

حجت الاسلام سیفی نژاد در پایان اظهار داشت: گره گشایی از مشکلات مردم باید از برنامه های مبلغین باشد و نباید فقط بسنده به حضور در مسجد و نماز کرد؛ اگر نمی توانیم به صورت مالی کمک حال مردم باشیم، می توانیم با زبان گویا، حضور فعال در بین مردم و رفع مشکلات و معضلات تبلیغی مناسب داشته باشیم.

ارسال نظرات