۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۰۲۸۴۲

موضع گیری آیت الله نوری همدانی درباره اتفاقات جشنواره فیلم فجر

موضع گیری آیت الله نوری همدانی درباره اتفاقات جشنواره فیلم فجر
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام پورخاقانی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور به بیان اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی و تاکید فراوان در بیانات اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: یکی از اصلی ترین اهداف بعثت انبیاء برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است.

این مرجع تقلید در ادامه به تبیین برنامه های پیامبر گرامی اسلام(ص) در توسعه عدالت در میان مسلمانان پرداخت و افزود: قوانین و احکام اسلام در راستای برقراری حق و عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است که این یکی از امتیازات دین مبین اسلام می باشد و به گواه تاریخ امیرمومنان برترین اسوه عدالت پیشگان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامه حضرت امیر مومنان به مالک اشتر، علم و تقوا را مهترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست و افزود: در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند چرا که قضات نقش برجسته ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.

این مرجع تقلید در ادامه بر ضرورت استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضایی تاکید کرد و گفت: باید در تربیت قضات آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.

وی خستگی ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده های قضایی را مهم دانسته و افزود: قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجار شکنی هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می شود بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم حق و عدالت را در جامعه حکمفرما و از آرمان های اسلام و انقلاب صیانت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: متاسفانه چند روز قبل شاهد هنجار شکنی هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد. در صورتی که فلسفه انقلاب و هدف امام (ره) پیاده سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبری معظم نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود. ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی ها را بگیرند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان های انقلاب تصریح کرد: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت و باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی ها گرفته شود.

ارسال نظرات