۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۰۲۹۲۷
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

وظیفه رسانه ها ترویج و دفاع از سیره و اندیشه امامین انقلاب است

وظیفه رسانه ها ترویج و دفاع از سیره و اندیشه امامین انقلاب است
حجت الاسلام محققی با اشاره به ترفند رسانه ای دشمن برای تهی کردن انقلاب از مفاهیم اصلی خود گفت: سیره امامین انقلاب راهنما و الگوی رفتاری مردم ایران و مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در دیدار آیت الله شب زنده دار، در جلسه افتتاح گروه سیره امامین انقلاب اسلامی که در حسینیه مدرسه فقهی آل یاسین برگزار شد، با اشاره به پیشینه سیره نگاری در صدر اسلام اظهار کرد: سیره شناسی و شناخت سبک رفتاری پیامبر خدا صلی الله علیه و آله برای استخراج الگوهای علمی از دانش هایی است که در بین مسلمانان اهتمام زیادی بر آن بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

وی افزود: علت این امر، معرفی رسول خدا (ص) در قرآن به عنوان نمونه و نیز تجربه غفلت پیشینیان از ثبت حالات و سیره پیامبران الهی بوده است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه افزود: در بین امت های پیامبران گذشته بی توجهی و غفلت از ثبت سیره و فضایل و مناقب انبیای عظام سبب شده بود که غرض ورزان و سران جبهه باطل به تحریف و تغییر سیره پیامبران براساس تامین منافع باطل اقدام کنند.

وی با اشاره به ورود روایات مجعول و گزارش های تاریخی تحریف شده به عنوان اسرائیلیات به فرهنگ و برخی کتاب های مسلمانان ابراز داشت: بسیاری از روایت‌های محرّف از زندگی انبیا به جز آنچه که در آیات شریفه قرآن کریم و احادیث معتبر وجود دارد، حاصل نیّت های شوم و ترفندهای جریان نفوذ به قصد استحاله ارزش های اسلامی و تضعیف ولایت بوده است.

حجت الاسلام محققی به نقش جابر بن عبدالله انصاری در سیره نگاری پیامبر خدا (ص) اشاره کرد و گفت: در مدرسه مدینه، یاران پیامبر خدا (ص) امیرالمومنین (ع)، مانند جابر شنیده ها و روایت های خود را درباره سنت و سیره پیامبر مکتوب کرده و به نسل بعدی منتقل کردند و این سبک در دوره ‏های بعدی نیز رواج یافت.

حجت الاسلام محققی با اشاره به اینکه در زمان حاضر نیز اهتمامی که شیعیان نسبت به ثبت و عمل به سیره علما و فقهای مهذب داشتند یکی از توصیه هایی است که از پیشوایان دین به ما رسیده است ابراز داشت: با ظهور انقلاب اسلامی شخصیت ممتاز و سیره نادره دوران، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک گنجینه عظیم در اختیار نسل ما و آیندگان است که باید سیره ایشان از پیرایه‏ ها تحفّظ و تبیین شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه افزود: همین گونه وظیفه رسانه های ارزشی، تبیین افکار و سیره خَلف صالح امام خمینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی است که امروز مشاهده می‌شود اتاق فکر رسانه دشمن در جنگ روایت ها پیرامون امامین انقلاب اسلامی برای تحریف شخصیت و سیره امام راحل و مقام معظم رهبری برنامه ریزی و تلاش گسترده ای دارد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه برخی از مجموعه‌هایی که ادعای پیروی از خط امام را دارند و رسالت آنان مواظبت بر سیره امام راحل و پیروی از آن است، به خاطر برخی از اهداف و منافع و اغراض سیاسی نسبت به تحریف جریان لیبرال و ضد انقلاب درباره شخصیت و سیره امام راحل سکوت اختیار می کنند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا ابراز کرد: گاه دیده می شود که برخی از جریان های سیاسی و رسانه‌ها، امام ساده زیست، استکبارستیز و امامِ حامی مستضعفان را به گونه دیگری نشان می‌دهند و سعی در نشان دادن و ادراک سازی چهره ای لیبرال، همسو با نظریات غربی ها و حتی بی قیدوبند از ایشان برای  نسل جدید دارند.

وی در ادامه به ضرورت تبیین شخصیت و اندیشه های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: روایت صحیح از سیره رهبر معظم انقلاب که خداوند منت نهاد و این شخصیت بی نظیر را به ملت ایران ارزانی داشت، نیازمند همراهی گروه های اندیشمند و فضلای حوزوی است؛ زیرا از سبک و منش شخصیتی ایشان، منابع اندکی وجود دارد و لازم است از شبکه مفاهیم و نظام پیوسته ای که تاکنون درباره ایشان تولید شده، استفاده شود.

حجت الاسلام محققی در پایان به فرایند رصد، تولید ساختار مفهومی، دستگاه زبانی و ادبیات متناسب با مخاطبان در این گروه اشاره و عنوان کرد: محورهای اصلی گروه سیره امامین انقلاب تمرکز بر شخصیت شناسی امامین انقلاب، بررسی ابعاد فردی و اجتماعی، منظومه فکری و همین طور سیره حکمرانی و نیز مقابله با تحریف اندیشه ها و سیره امامین عظیم الشأن و رهبر معظم انقلاب است.

ارسال نظرات