۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۰۲۹۳۸

پیشروی یمنی‌ها در آزادسازی هرچه بیشتر زمین‌های تحت اشغال ائتلاف متجاوز

پیشروی یمنی‌ها در آزادسازی هرچه بیشتر زمین‌های تحت اشغال ائتلاف متجاوز
شبکه المیادین اعلام کرد به تصاویر و فیلم‌هایی دسترسی پیدا کرده که نشان می‌دهد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی در مناطق مختلف هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شبکه المیادین اعلام کرد به تصاویری دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی برای آزادسازی هر چه بیشتر خاک یمن هستند و توانستند رشته کوه «الکساره» را از وجود عناصر ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان پاکسازی کنند.

در همین راستا منابع یمنی نیز اعلام کردند مجاهدان ارتش و کمیته‌های مردمی با پیشروی گسترده در مقابل نظامیان سعودی و مزدوران سودانی که وابسته به امارات هستند در محور «حرض» در استان «حجه» توانستند مناطق بسیاری را از وجود دشمن پاکسازی کنند.

مجاهدان یمنی در این عملیات‌ها همچنین توانسته‌اند خسارت زیادی به تسلیحات جنگی و تجهیزات سنگین ائتلاف متجاوز وارد کنند و همچنین به صفوف عناصر این ائتلاف نیز ضربه زده‌اند.

بنابر گزارش منابع محلی، در یمن نیروی موشکی و هوایی یمن با تعدادی موشک بالستیک و پهپاد بر روی تجمعات و اردوگاه‌های نیرو‌های متجاوز و شبکه‌های ارتباطی آن، عملیات هدف‌گیری انجام دادند که خسارات فراوانی به صفوف آنان وارد کرده است.

در این عملیات‌ها نیرو‌های یمنی موفق شدند بیش از ۵۸۰ تن از عناصر تروریستی را بکشند یا زخمی کنند. همچنین بیش از ۴۰ خودروی زرهی منهدم شده و بیش از ۶۰ راکت کاتیوشا نیز از بین رفتند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات