۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۰۲۹۶۶
حجت الاسلام جزایری تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری همایش کتاب سال حوزه

جزئیات برگزاری همایش کتاب سال حوزه
دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: از مجموعه ارسال واصله سال ۱۳۹۹ در بخش کتاب بعد از ارزیابی اولیه هزار و دو اثر واجد شرایط تشخیص داده شد که نسبت به سال قبل رشد ۲۵ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحمید جزایری دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه پیش ازظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه گفت: این همایش به بررسی و ارزیابی آثار حوزویان اعم از ایرانی، غیرایرانی، برادران و خواهران اختصاص دارد.

وی افزود: از مجموعه ارسال واصله سال 1399 در بخش کتاب 1336 اثر به دبیرخانه ارسال گردید که بعد از ارزیابی اولیه 1002 اثر واجد شرایط تشخیص داده شد که نسبت به سال قبل رشد 25 درصدی را نشان می دهد، ۱۸ هزار و ۵۰۰ اثر توسط طلاب برادر و ۱۰۰۹ اثر توسط خواهران طلبه به دبیرخانه جشنواره طی این ۲۳ دوره ارسال شده است.

دبیر اجرایی همایش با اشاره به جزئیات برنامه های همایش کتاب سال حوزه، خاطرنشان کرد: در فقه و اصول ۱۵۳ اثر، کلام ۱۲۳ اثر، علوم اجتماعی ۹۲ اثر، اخلاق و عرفان ۷۹ اثر، تاریخ، سیره و تراجم ۸۷ اثر، ادبیات و هنر ۴۳ ارسال شده است که گروه فقه و اصول با ۱۵۳ عنوان بالاترین عناوین را به خود اختصاص داده اند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: این جشنواره از سال ۷۸ تاکنون ۱۹ هزار و ۶۳۴ اثر رسیده که طول این ۲۳ سال ۲۰۸ اثر برگزیده، ۲۸۵ اثر شایسته تقدیر و ۴۴۶ اثر شایسته تحسین انتخاب شده است.

وی با اشاره به آثار بین‌المللی این جشنواره تصریح کرد: تعداد کل آثار رسیده خارجی ۱۳۰۷ اثر بوده که ۵۸ اثر آن به عنوان اثر برتر و برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب شده‌اند.

حجت الاسلام جزایری افزود : آثار رسیده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی و از کشورهای ایران، عراق، افغانستان، سنگال، مصر، پاکستان، لبنان، بحرین، بنگلادش، کلمبیا است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اینکه این جشنواره از ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه، ۵ اسفندماه در قم آغاز به کار می‌کند، ابراز داشت: هم‌زمان در این مراسم، برگزیدگان پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه نیز معرفی شده و از نویسندگان آن‌ها تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش، به پاس نشر کتاب‌های پر ارج دینی، ناشران و مراکز پژوهشی برتر معرفی شده و از آن‌ها تقدیر خواهد شد، اظهار داشت: مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه، به صورت مستقیم از طریق سیمای مرکز نور، رادیو معارف و تلویزیون اینترنتی https://abarat.tv پخش می‌شود؛ عموم فرهیختگان و فضلای حوزه‌های علمیه می‌توانند برای مشاهده مجازی این رویداد بزرگ علمی حوزه با ترافیک رایگان، عدد ۲۳ را به سامانه ۱۰۰۰۰۷۰۲۰ پیامک کنند.

ارسال نظرات