۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۰۳۰۰۸
کنکاشی در بیانیه اخیر مجمعین در گفت‌وگو با آیت الله حیدری؛

دیروز حامی فتنه، امروز دلواپس جمهوریت!

دیروز حامی فتنه، امروز دلواپس جمهوریت!
آیت الله حیدری بیانیه مجمع روحانیون و محققین و مدرسین را مایه تأسف دانست و گفت: مشکلات کنونی کشور حاصل عملکرد نامطلوب دولت های مورد حمایت مجمعین است.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که زندگی و مشی اشرافی دارند یا دم از تسلیم مقابل استکبار و آمریکا می‌زنند، نمی‌توانند مدعی پایبندی به انقلاب باشند، پرداخت و گفت: رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب جنبه کلی داشته و هشدارهای ایشان شامل همه کسانی می شود که روحیه اشرافی گری دارند.

آیت الله حیدری بیان کرد: این افراد جمعی هستند که سابقه انقلابی گری داشتند و سنگ پیروی از خط امام را به سینه می زدند اما متاسفانه از قطار انقلاب پیاده شدند و آنها طول این سالیان به گونه ای عمل و رفتار کردند که نمی توان از آنها به عنوان افراد انقلابی یاد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین با صدور بیانیه ای به مناسبت سالگرد پیروز انقلاب دلسردی و شک و تردید مردم به اصل انقلاب را مطرح کردند و تهمت نقض حقوق بشر به نظام اسلامی ایران و افترا به نهادهای قانونی کشور را زدند و همچنین وجود مشکلات معیشتی مردم را به سیاست های کلان سه دهه اخیر نسبت دادند.

وی بیانیه مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین را مایه تأسف و شرمساری دانست و گفت: حداقل 24 سال اداره امور کشور و حکومت دست مجمع روحانیون، حزب سازندگی و کارگزاران بوده، زیرا که در دولت سازندگی جناح غالب در دست کارگزاران بوده، همچنین رییس جمهور دولت اصلاحات عضو مجمع روحانیون مبارز بوده و دولت تدبیر و امید نیز تحت نظر اصلاح طلبان اداره می شده است.

مشکلات کنونی کشور حاصل عملکرد نامطلوب دولت های اصلاح طلب است

وی منشاء وجود مشکلات کنونی کشور را عملکرد نامطلوب دولت های اصلاح طلب خواند و افزود: آیا هرچه مشکلات و بدبختی و گرانی و تورم در جامعه وجود دارد به سبب عملکرد نامطلوب این دولت های حاکم نبوده است؟ همان گونه که خدمات ارزشمند به سبب حسن اجرای دولتمردان بوده، این ناکارآمدی ها و عقب ماندگی های کشور نیز مربوط به عملکرد بد و نامطلوب این دولتمردان بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر فسادی در مملکت ایجاد شده یا اینکه ارزش پول ملی ایران کاهش یافته مربوط به سوء مدیریت دولتمردان دولت های اصلاح طلب بوده است.

آیت الله حیدری بیان کرد: این جریان ها و احزاب به جای عذرخواهی از رهبر انقلاب و ملت ایران به سبب اینکه نتوانستند عملکرد مناسبی را نشان دهند، ژست حق به جانب به خود می گیرند و به انتقاد و فرافکنی علیه انقلاب اسلامی می پردازند و تمام انحرافات جامعه و کاستی ها را به سیاست های کلان سه دهه اخیر نظام نسبت می دهند و همچنین با طعنه نیز عملکرد رهبر معظم انقلاب را زیر سوال می برند و نهادهای مهم نظام همانند شورای نگهبان را نیز مقابل جمهوریت قرار می دهند.

وی با بیان اینکه این جریان‌ها در فتنه 88 بدترین رفتار را با جمهوریت انجام دادند، گفت: زمانی که کاندیدای مورد حمایت این جریان ها و احزاب رأی نیاورد معترضین را به کف خیابان کشاندند، در حالی که آنها هیچ زمانی از مجرای قانونی اقدام نکردند و نظام را به تقلب در انتخابات متهم کردند اما یک مورد از قرینه ای برای اثبات تقلب را ارائه نکردند، اما جالب است که امروز این افراد ادعای دلسوزی برای جمهوریت نظام دارند در حالی که خودشان جمهوریت را به لجن کشیدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این جریان‌ها به این امر اعتراف دارند که اقتدار نظامی ایران در منطقه بسیار افزایش یافته، اما همچنان انتقاد می کنند که نهادهای مالی و اقتصادی در دست نیروهای نظامی و سپاه قرار دارد، در حالی که اگر امروز سپاه به اقتدار نظامی دست یافته امنیت ملی را برای ما به ارمغان آورده و همچنین در مقابل اشرار منطقه ایستادگی کرده و اگر سپاه نیز از نظر اطلاعاتی قوی شده توانسته عوامل نفوذی انگلیسی را دستگیر کند.

وی با اشاره به خدمات سپاه در محرومیت زدایی، توسعه و عمران کشور تصریح کرد: بسیاری از پروژه های بزرگ عمرانی، ساخت بزرگراه‌ها و سدهای کشور توسط قرارگاه خاتم سپاه ساخته شده و همچنین محرومیت زدایی در مناطق محروم، کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان توسط نیروهای سپاه انجام گرفته است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه این جریان‌ها تهمت نقض حقوق بشر به نظام اسلامی ایران را زدند، ابراز داشت: اگر دست مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان از بیت المال کوتاه شده بدین معنا است که نقض حقوق بشر در کشور روی داده است؟ در حالی که امریکا و اسرائیل غاصب و معاندان نظام اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند، ما انتظار نداشتیم که مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین همنوا با دشمن بر طبل نقض حقوق بشر در کشور بکوبد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در سایت رژیم صهیونیستی مطرح شد، اما روز بعد همین شعار را معترضین در فتنه 88 سر دادند، چه کسانی با آقای سروش و متصدیان انقلاب های رنگی در ارتباط بوده اند؟ آیا این گونه مسائل خدمت به جمهوریت نظام بوده یا پشت پا زدن به جمهوریت نظام اسلامی است؟

وی با بیان اینکه برخی افراد و جریان ها «بغی» سیاسی علیه جمهوریت انجام دادند، افزود: بیانیه اخیر مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین سراسر تهمت و افترا به ارکان نظام بوده، اما آنها با موضع گیری حق به جانب اعلام می کنند کشور با آرمان های انقلاب بسیار فاصله گرفته است.

آیت الله حیدری بیان کرد: در حالی که این افراد زندگی اشرافی دارند و شعار سازش با آمریکا را سر می دهند، اما ادعای انقلاب گری نیز دارند، آیا این اعمال و رفتارهای آنها با انقلابی گری سازگار است یا باهم فاصله دارند؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان هشدارهای جدی درباره جریان اشرافی دادند که بر این جماعت و جریان قابل انطباق است.

ارسال نظرات