۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۰۳۰۴۰
نویسنده و تحلیلگر سینما:

باید به سمت سینمای معناگرا رفت

باید به سمت سینمای معناگرا رفت
حجت الاسلام سید نژاد گفت: اینکه سینما داران به سمت سینمای معناگرا نمی آیند، ضعف آن ها است نه ضعف حوزه و جامعه دینداری.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید نژاد در نشست نقد محتوایی جشنواره فیلم فجر که دوشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد، نگاه حوزه در نقد  فیلم های جشنواره را افراطی دانست و گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در نقلی به این مضمون می فرماید که اگر قرار بود پیامبری در این عصر مبعوث بشود، معجزه اش سینما بود، چون حوزه به این پیامبر ایمان نیاورده است، آن را پیامبر دروغین می دانست، منتهی در این سال اخیر پس از ورودش سرعت نسبتاً خوبی هم دارد.

وی افزود: تعداد طلبه هایی که در وادی هنر وارد شده اند، کارنامه نسبتاً قابل قبولی است و نباید به آن افراطی نگاه کنیم، باید به سمت سینمای معناگرا برویم، آیا سینماگران ما به این سمت رفته اند؟

این نویسنده ادامه داد: در کشور ما این همه روایت و اتفاقات تاریخی وجود دارد، آیا سینماگران ما این وقایع را به تصویر کشیده اند؟ انتقادات افراطی به ضرر حوزه است، اما از طرفی این نقد را هم نسبت به خودمان قبول دارم که چرا حوزه علمیه یک سازمان هنری ندارد.

حجت الاسلام سیدنژاد اظهار داشت: اینکه سینما داران به سمت سینمای معناگرا نمی آیند، ضعف آن ها است نه ضعف حوزه و جامعه دینداری.

وی در پایان سخنان خود با اشاره نقد برخی از فیلم های جشنواره گفت: سینمای جنگ دو ویژگی سینمای عشق و اکشن دارد که در حوزه اکشن موفق نبوده اما در حوزه فانتزی و عشق موفق بوده است، فیلم موقعیت مهدی این را درک کرده بود اما قدری در فانتزی بودنش افراط کرده بود.

ارسال نظرات