۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۰۳۰۶۰
حجت الاسلام قربانی:

حوزه براساس رسالت خود به سینما ورود کند

حوزه براساس رسالت خود به سینما ورود کند
مدیر واحد هنر و تبلیغ نوین حوزه گفت: یکی از مسیرهای تبلیغ نوین فعالیت سینمایی و تولید فیلم است و حوزه براساس رسالتی که دارد باید به این عرصه ورود کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قربانی مدیر واحد هنر و تبلیغ نوین حوزه در نشست نقد محتوایی جشنواره فیلم فجر که دوشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به دلایل ورود حوزه به عرصه سینما گفت: سینما اساساً فرهنگ سازی می کند و حوزه هم می خواهد به مسیر فرهنگ سازی ورود پیدا کند، وجه مشترکی به نام فرهنگ سازی پیش رو داریم که هم سینما و هم حوزه دنبال می کنند و لذا حوزه به دنبال زبان مشترکی  در این زمینه است.

وی ادامه داد: تبلیغ دین غایت القصوی فعالیت های حوزه است، اساساً تشکیل حوزه برای تبلیغ دین می باشد و این تبلیغ در هر برهه ای به یک شکلی انجام شده است، یکی از مسیرهای تبلیغ نوین فعالیت سینمایی و تولید فیلم است و حوزه براساس رسالتی که دارد باید به این عرصه ورود کند.

مدیر واحد هنر و تبلیغ نوین حوزه عنوان کرد: وقتی به ادوار گذشته جشنواره فرهنگ نگاه می کنیم، گاهی فرهنگ سازی و گاهی موجی را در جامعه ایجاد کرده است که من معتقدم جشنواره امسال از جنس دوم یعنی ایجاد موج بود.

وی بیان کرد: سینما در کنار خودش فرایند و قوانینی دارد که قطعاً روی سینما تاثیرگذار است، سینما را نباید به تنهایی دید، اقتصاد نقش مهمی در کیفیت و مفاهیم فیلم ها دارد.

ارسال نظرات