۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۷۰۳۱۳۵
معاون پژوهش حوزه های علمیه:

از طرح‌های پژوهشی ناظر به نیازهای روز حوزه، جامعه و نظام حمایت می‌کنیم

از طرح‌های پژوهشی ناظر به نیازهای روز حوزه، جامعه و نظام حمایت می‌کنیم
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به اولویت‌ها برگزاری جلسات و نشست‌های نخبگانی در هر رشته علمی می‌باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه در پانزدهمین نشست دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه که با حضور اعضای کمیته علوم تربیتی جهت بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام در این عرصه برگزار شد، ضمن برشمردن دلایل اهمیت پرداخت علمی به مسائل روز جامعه اسلامی گفت: با وجود اینکه پژوهش حول موضوعات مربوط به علوم بنیادین لازم بوده و هست، اما در زمینه پاسخگویی به مسائل جامعه و پژوهش‌های راهبردی و کاربردی هم نیازهایی جدی داریم؛ طبیعی است که پاسخ‌های اسلامی در مسائل روز جامعه از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود.

وی افزود: در سال جاری تنظیم نظام مسائل پژوهشی مرتبط با نیازهای جامعه، تدوین بسته‌ای برای تعیین اولویت‌ها و افزایش گستره اثرگذاری تولیدات پژوهشی حوزه از برنامه‌های راهبردی ما بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به اولویت‌ها برگزاری جلسات و نشست‌های نخبگانی در هر رشته علمی می‌باشد.

وی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تولید کننده آثار علمی را مورد حمایت دبیرخانه دانست و گفت: دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی متناسب با نیازهای روز حوزه، جامعه و نظام صاحبان ایده‌های پژوهشی را برای به چاپ رسیدن به عنوان کتاب همراهی خواهد کرد.

ارسال نظرات