۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۷۰۳۱۴۵

معافیت مالیاتی فعالیت های هنری

معافیت مالیاتی فعالیت های هنری
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوباتی درباره معافیت فعالیت های هنری از پرداخت مالیات و انتشارات کتب کمک درسی داشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - نمایندگان مجلس امروز چند مصوبه داشتند که به شرح زیر است:

 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، به دولت اجازه داده می‌شود به ازای صادرات هر رأس دام سبک مبلغ پانصد و سی و هفت هزار (۵۳۷.۰۰۰) ریال و به ازای صادرات هر کیلوگرم وزن زنده دام سنگین مبلغ یکصد و شصت و هفت هزار (۱۶۷.۰۰۰) ریال از صادرکنندگان دام دریافت و به ردیف درآمدی ۱۴۰۲۱۲ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.  

نمایندگان مردم در مجلس با اخذ جریمه دیرکرد از عوارض بزرگراهی، راه‌های اصلی جدید و شبکه آزادراهی مخالفت کردند. تأخیر در پرداخت عوارض مصوب بزرگراهی و راه‌های اصلی جدید و شبکه آزادراهی در زمان مقرر، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل بیست درصد (۲۰%) عوارض مصوب در آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی جدید مربوط می‌باشد در صورت تأخیر بیش از یکماه در پرداخت، علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد (۲%) مجموع نرخ اصل و جریمه یادشده به ازاء هر ماه تأخیر، می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و کنسول عوارضی معادل ده درصد (۱۰%) قیمت فروش را أخذ و به حساب درآمدی  ۱۶۰۱۷۸ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه داری کل واریز نماید.

در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۰ معادل پنج واحد درصد کاهش  می‌یابد. این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت‌ها و بخشودگی‌ها و مشوق‌های قانونی اشخاص مذکور می‌باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از فعالیت‌های هنری هنرمندان مشمول ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم را از پرداخت مالیات معاف کردند.  معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود.

 معافیت‌های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه‌ها  اعم از کنکور سراسری و کنکور‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)، حذف می‌شود.

واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

ارسال نظرات