۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۰۳۱۷۴
آیت الله نوری همدانی در همایش کتاب سال حوزه مطرح کرد؛

ضرورت طبقه بندی طلاب/ حوزه باید به مسائل روز توجه کند

ضرورت طبقه بندی طلاب/ حوزه باید به مسائل روز توجه کند
حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری به همایش کتاب سال حوزه گفت: طبقه بندی طلاب از گذشته مرسوم بوده و حتی در حوزه حله نیز رعایت می شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی تصویری به همایش کتاب سال حوزه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، گفت: کار شما بسیار مهم است و این لطف خداوند است؛ ناچار هستیم از پژوهشگران محترم و افرادی که تحت نظر شما کار می کنند طبقه بندی صورت گیرد و این طبقه بندی بسیار مهم است چون خداوند متعال درک ها و فرهنگ ها را متفاوت آفریده است از همین رو باید به خصوصیات یک فرد پی ببریم و بر اساس آن طبقه بندی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: یک نفر نمی تواند در همه رشته ها متخصص باشد بنابراین باید اولین گام تشخیص و شناخت باشد و در مرحله بعدی افرادی انتخاب شوند که متخصص باشند؛ در حوزه های علمیه این کار سابقه داشته است برای مثال خواجه نصیرالدین طوسی بعد از حمله مغول که حله موقعیت مهم حوزه علمیه شیعیان بوده است به آن عزیمت می کند و در درس محقق حلی درس خواند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: محقق حلی بحث قبله را می گفت و بعد از درس خواجه از او پرسید کدام یک از این علما افضل هستند که محقق پاسخ داد اینجا طبقه بندی حاکم است و هر شخصی در یک تخصصی تبحر دارد؛ ناچار هستیم افراد را بشناسیم چون سوابق افراد برای یک فنی به کار می آید. اگر این طبقه بندی شکل بگیرد همه تشویق می شوند که تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به اهمیت ادبیات و ضعف ادبی برخی طلاب اظهار داشت: هم ادبیات عربی و هم ادبیات فارسی بسیار مهم است چون کسانی که در حوزه های علمیه درس می خوانند به جامعه مراجعه می کنند و هم نوشتن ادبیات خوبی می خواهد هم بیان کردن بنابراین لازم است به ادبیات فارسی برای جامعه و ادبیات عرب برای درس اهتمام داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه در حوزه ها جریان های روز مورد توجه قرار می گرفته است و بعد از انقلاب حضرت امام مطالب روز بسیار زیاد است که باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد؛ هم افرادی داریم که با اسلام دوست هستند و هم دشمنانی داریم که مخالف اسلام هستند بنابراین باید نشریاتی داشته باشیم و از افرادی در این نشریات استفاده کنیم که در مطالب روز ورزیده باشند.

ارسال نظرات