۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۰۳۱۷۶
با حضور جمعی از شخصیت های برجسته حوزوی؛

بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد

بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد
بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه با تقدیر از آثار برگزیده و ناشرین برتر به همراه تجلیل از مقام علمی حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه با پیام تصویری آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

در این مراسم آیات حسینی بوشهری، اعرافی، مقتدایی، غروی، فقیهی حضور داشتند؛ همچنین حجج اسلام والمسلمین جوادی آملی، ملکی، مقیمی حاجی حضور داشتند.

حجت الاسلام سیدحمید جزایری دبیر همایش کتاب سال حوزه در این مراسم با بیان اینکه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد کمی آثار را شاهد هستیم عنوان کرد: در رساله‌های ارسال شده به دبیرخانه همایش ۱۵۵ درصد رشد نسبت به ۹۸ داشتیم و در بخش مقالات رشد آثار علمی پژوهشی با یک رشد ۲۵ درصدی مواجه است و همچنین حضور آثار پژوهشی نسبت به قبل پررنگ‌تر است.

وی افزود: از چند کشور دیگر مانند عراق افغانستان پاکستان، لبنان، بحرین، بنگلادش و کلمبیا آثاری ارسال کردند که برخی از آن‌ها جزء برگزیدگان نیز قرار گرفتند.

آیت الله اعرافی نیز در این مراسم عنوان کرد: احیای سنت های پژوهشی و علمی حوزه مورد اهمیت ما است که در میانه این دو نیز افراط و تفریط وجود دارد زیرا عده ای در روش های جدید هضم می شوند و میراث هزار ساله را کوچک می شمارند و کسانی نیز در آن سنت ها می مانند و نسبت به روش های جدید آشنایی ندارند.

وی با تأکید بر حفظ و استفاده از میراث تاریخی متقن و برآمده از تجربه های تاریخی حوزه اظهار داشت: باید ضمن مهم شمردن آثار تاریخی حوزه افق ذهنمان را برای بهره گیری از تجربه های جدید گشوده نگه داریم؛ اگر یک تعامل روان علمی را پایه ریزی نکنیم از زمانه عقب می مانیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از آثار برگزیده از شخصیت علمی حضرت آیت الله نوری همدانی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات