۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۰۳۲۴۳

ادعا جو بایدن درباره تحولات اوکراین

ادعا جو بایدن درباره تحولات اوکراین
رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحولات اوکراین مدعی شد حمله روسیه به اوکراین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و تا حد زیادی طبق پیش‌بینی‌ها انجام شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در کنفرانسی مطبوعاتی با ارائه تحریم‌های جدید علیه روسیه مدعی شد همواره احتمال تحریم رئیس‌جمهور روسیه وجود دارد.

بایدن در ابتدای سخنان خود از  مسدود کردن تمام دارایی‌های روسیه درآمریکا خبر داد و گفت: «شرکت‌های نفت و گاز نباید از بحران اوکراین بهره‌برداری کنند و قیمت ها را افزایش دهند، تحریم روسیه از طریق سوئیفت همیشه یک گزینه است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از آن وجود ندارد. اگر روسیه حمله سایبری را دنبال کند، آمریکا پاسخ خواهد داد.»

او در بخشی دیگر با بیان آن‌که برنامه‌ای برای ارتباط با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، ندارد، افزود: «پوتین در صحنه بین‌المللی به چهره‌ای منفور تبدیل خواهد شد. هیچ نیروی آمریکایی به اوکراین اعزام نخواهد شد، اما از هر وجب از قلمرو ناتو دفاع خواهیم کرد. چند هفته و ماه آینده برای اوکراینی‌ها سخت خواهد بود و این لحظه خطرناکی برای اروپاست. من هرگز پوتین را کوچک ندانستم اما او متجاوز است، مسیر جنگ را انتخاب کرد و کشورش تبعاتش را پرداخت خواهد کرد. پوتین کسی است که این جنگ را آغاز کرده و اوست که باید عواقب آن را بپذیرد. پوتین هدفی فراتر از اوکراین دارد و به احیای اتحاد جماهیر شوری فکر می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با ادعای آن‌که حمله روسیه به اوکراین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و تا حد زیادی طبق پیش‌بینی‌ها انجام شد، گفت: «می‌خواهم آشکار و واضح بگویم که آمریکا اقدامات علیه روسیه را به تنهایی انجام نمی‌دهد. ما توانایی روسیه برای انجام تجارت به دلار و ین را محدود می‌کنیم و بانک‌های روسیه با دارایی‌های یک تریلیون دلاری را تحریم کردیم.»

زمانی که از رئیس‌جمهور آمریکا پرسیده شد اگر تحریم‌های امروز هم نتواند روسیه را بازدارد، او در پاسخ گفت که هدفش از تحریم بازدارندگی نیست، اما در پاسخ به این سوال که به چه دلیل پوتین را امروز تحریم نکرد هیچ پاسخی نداد.

ارسال نظرات