۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۰۳۲۵۸
خطیب نماز جمعه دامغان:

هدایت فرزندان مستعد به سوی تحصیل در حوزه یک فریضه است

هدایت فرزندان مستعد به سوی تحصیل در حوزه یک فریضه است
امام جمعه موقت دامغان گفت: تحصیل در حوزه‌ با هدف خدمت به اسلام و امت اسلامی و هدایت فرزندان مستعد جامعه اسلامی به سوی تحصیل در این مراکز علمی یک فریضه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فؤادیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان که باحضور مردم ولایتمدار این شهرستان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا و فاصله گذاری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، به موضوع اهمیت ثبت نام حوزه‌های علمیه و تحصیل فرزندان مستعد جامعه اسلامی در این مراکز علوم دینی اشاره کرد و اظهار داشت: تحصیل در حوزه‌های علمیه باهدف خدمت به اسلام و امت رسول الله (ص) و هدایت فرزندان مستعد جامعه اسلامی به سوی تحصیل در این مراکزعلمی یک فریضه بزرگ الهی است.

امام جمعه موقت دامغان با تأکید بر اینکه در سبد فرهنگی جامعه اسلامی امور مرتبط با حوزه‌های علمیه باید دیده شود، خاطرنشان کرد: تصور کنید نهاد‌های دولتی ما یا خیران و مردم عزیز، مسجدی یا حسینیه با شکوهی را با میلیارد‌ها تومان هزینه بنا کردند، حال اگر امام جماعتی نباشد که در این مسجد نماز جماعت اقامه کند، به سؤالات شرعی مردم پاسخ بگوید و احکام بگوید و روضه و مجالس اهل بیت را برگزارکند، کاربرد ساخت این بنا‌ها چیست؟

مدیر مرکز تخصصی حوزوی بیان وحی تصریح کرد: متدینین و همه کسانی که دل در گرو اسلام و فرهنگ انسان ساز اهل بیت(ع) دارند موضوع هدایت فرزندان علاقمند و با استعداد خود به سوی تحصیل در حوزه‌های علمیه را جدی بگیرند، این مهم خدمتی ماندگار جامعه اسلامی است.

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ۲۵ رجب سالروز شهادت مظلومانه امام موسی کاظم (ع) به موضوع اهمیت برپایی روضه‌ای خانگی اشاره کرد و گفت: این مجالس با معنویت خانگی را جدی بگیرید، مجالس اهل بیت (ع) محل فرود ملائک است و بوی خوش آن آسمان‌ها را معطر می‌کند، به ویژه در شرایطی که برپایی مجالس صد‌ها نفری به دلیل شیوع کرونا مقدور نیست، مجالس کوچک و باصفای خانگی بارعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزارشود، حتی اگر ین مجالس به قدر پدر و مادر و فرزندان یک خانواده باشد، مورد توجه خداوند و خاندان عصمت و طهارت خواهد بود. /۹۷۷/پ201/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات